زمان : 28 Mordad 1399 - 18:07
شناسه : 158417
بازدید : 7127
بیمارستان میبد در صورت تامین اعتبار می توانست با ۱۲ میلیارد تومان احداث شود که نشد!!! بیمارستان میبد در صورت تامین اعتبار می توانست با ۱۲ میلیارد تومان احداث شود که نشد!!!

یزدفردا :تعدادی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سفر به میبد از پروژه‌های در حال ساخت بیمارستان امام جعفر صادق (ع) این شهر بازدید و مشکلات ساخت و ساز این پروژه‌ها را بررسی کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد دراین ارتباط  گفت: عملیات ساخت فاز یک بیمارستان از سال ۹۰ و در ابتدا به عنوان پروژه‌ای سبک و به صورت خیری شروع شد.

دکتر محمدرضا وفائی نسب افزود: با توجه به همکاری خیران در شروع به کار پروژه و نیز رایزنی‌های انجام شده برای دریافت کمک های دولتی انجام این پروژه به صورت گسترده‌تر دنبال شد.

وی ادامه داد: بعد از اتمام تعهدات خیر پروژه برای پرداخت هزینه ساخت ،در فهرست پروژه‌های ۴۰ ، ۶۰ درصد دولت قرار گرفت تا ادامه آن با کمک اعتبار دولتی انجام شود ولی با کمبود بودجه دولتی مواجه شد و تا به حال اعتبار به صورت قطره چکانی دریافت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه شهید صدوقی یزد گفت: این پروژه تا به حال چندین بار به مناقصه گذاشته ‌شد که آخرین مرحله آن اسفند ماه سال قبل بود که کارهای اداری آن تمام  شد عملیات باقیمانده نیز با اخذ اعتبار وعده شده در سفر رییس جمهوری تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر مبلغ اعتبار مورد نظر در  زمان سفر رییس جمهوری تخصیص می یافت با حدود  ۱۲ میلیارد تومان  پروژه تکمیل می شدو در حال حاضر با توجه به تورم سه برابر این رقم به بودجه نیاز دارد.

وفائی نسب به پروژه اورژانس بیمارستان که با اعتبار دانشگاه با حدود پنج میلیارد تومان در دست تکمیل است و همچنین ساخت هشت دستگاه ساختمان پزشکان که از محل اعتبار فرمانداری و خیری در حال انجام است  اشاره کرد و گفت:  هر واحد با حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

وی در ادامه از خیران شهرستان که در پیشبرد اهداف بیمارستان ، تامین تجهیزات و ساخت و ساز ساختمان‌ها و واحدهای درمانی بیمارستان مشارکت دارند ، قدردانی کرد.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.