زمان : 14 Mordad 1399 - 18:01
شناسه : 157996
بازدید : 5142
حرفهای خودمانی جامعه معلولین شهرستان با طعم تجلیل از خبرنگاران بافق حرفهای خودمانی جامعه معلولین شهرستان با طعم تجلیل از خبرنگاران بافق

در آستانه روز خبرنگار جامعه معلولین شهرستان بافق پیشقدم تجلیل از اصحاب رسانه شد و خیلی خودمانی حرف ها و مشکلات این مرکز را مطرح کرد.

در ابتدای ورود به جامعه معلولین با استقبال گرم مدیر امور فرهنگی و مدیر روابط عمومی روبرو می شویم.

نشست در نمازخانه با رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی مناسب برگزار و رئیس جامعه معلولین شهرستان بافق ضمن تبریک روز خبرنگار و تقدیر از انتشار اخبار این جامعه یکی از اهداف خبرنگاری را انعکاس مشکلات مردم عنوان می کند.

شاهپورزاده حرفه خبرنگاری را حرفه ای سخت و همراه با مشقت های خاص خود بیان می کند و می افزاید: قطعا انتشار به موقع اخبار و مسائل مردمی در تصمیم گیری های مسوولین موثر است.

وی از نقش رسانه به خوبی یاد می کند و ادامه می دهد:نتیجه همراهی رسانه در تصمیمات مسوولین نسبت به احقاق حقوق معلولین در مناسب سازی معابر، بانک ها، ادارات و اشتغال مثمر ثمر بود اما برای رسیدن به قله موفقیت راهی طولانی در پیش است و باید با گام های استوارتر راه را پیمود.

وی تصریح می کند:طبق قانون ۳ درصد اشتغال معلولین و برآورد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بافق می بایست۳۰۰ معلول در شرکت ها و ادارات مشغول بکار شوند که تا این لحطه ۱۲۰ نفر یعنی یک و دو دهم درصد در حال فعالیت هستند.

وی می گوید: با حساب سرانگشتی اگر ماهیانه ۳ میلیون حقوق یک معلول باشد و با توجه به اینکه ۱۸۰ نفر دیگر از این عزیزان بیکار هستند ماهیانه ۴۰۰ میلیون تومان به سمت معلولین و خانواده های انها رهسپار نمی شود.

رییس جامعه معلولین شهرستان بافق در ادامه به پیگیری ها از طریق نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و دادستان برای دست یافتن به حقوق معلولین بیکار اشاره ای می کند و می گوید:در موضوع اشتغال معلولین جای بسی تقدیر و تشکر از شهرداری وجود دارد چرا که بیش ۲۱ درصد از سهم را به این کار اختصاص داده است.

شاهپورزاده گریزی به مناسب سازی برخی از بانک ها می زند و از مناسب سازی نامناسب برخی دیگر از بانک ها گلایه مند است.

وی از اختصاص یکدستگاه “ون” مناسب سازی مختص معلولین خبری می دهد و می افزاید:در جلسه مناسب سازی این قول از سوی رییس شورای اسلامی شهر داده شده که امیدواریم بزودی محقق شود.

تقدیر از کار شهرداری همچنین در امر مناسب سازی پیاده روها از دیگر مباحثی است که توسط شاهپورزاده مطرح می شود و از مردم بافق تقاضا دارد تا کمی با دقت نظر بیشتر به تابلو پارکینگ ویژه معلولین روبروی بانک ملی بنگرند و آن را برای معلولین خالی بگذارند.

رییس جامعه معلولین شهرستان بافق بار دیگر از همراهی خبرنگاران به قول خودش دلسوز و مردمی بافق تقدیر می کند و مساعدت های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و فلات مرکزی را می ستاید.

در پایان این نشست و پس از ارائه نظرات کارشناسان و مسوولین جامعه معلولین و همچنین اصحاب رسانه به رسم یادبود با شاخه گلی که حاصل تلاش معلولین با ذوق و سلیقه است تقدیر می شود.

راضیه بیکی قطرم