زمان : 22 Tir 1399 - 22:04
شناسه : 157788
بازدید : 4015
راه‌اندازی سه مرکز مثبت زندگی در ساختار بهزیستی مهریز راه‌اندازی سه مرکز مثبت زندگی در ساختار بهزیستی مهریز رئیس بهزیستی مهریز از راه‌اندازی سه مرکز مثبت زندگی در ساختار بهزیستی مهریز خبر داد.

رضا زارع در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت با اشاره به راه اندازی پروژه مثبت زندگی گفت: هر طرح بزرگی در ابتدای اجرای آن چالش‌های زیادی دارد که باید همه افرادی اطلاعات و آمادگی خود را نسبت به آن افزایش دهند.

وی افزود: در گذشته پرونده‌هایی از مددجویان بهزیستی به مراکز خصوصی از جمله موسسه‌ها و کلینیک‌های مددکاری سپرده می شد.

زارع ادامه داد: بهزیستی مهریز دارای 450 پرونده مددجویی است که مجوز راه اندازی سه پروژه مثبت زندگی  داده شده است.  

او عنوان کرد: مراکز مثبت زندگی امکان دسترسی جامعه هدف بهزیستی،

به خدمات بیشتر، تخصصی‌تر و تمرکز مددکاران به ارئه خدمات سریع تر فراهم می‌آورد.

زارع  تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی با اهداف از پیش تعیین‌شده آن بر اساس تراکم جمعیت مددجو و نیاز هر منطقه در محلات شهرها و مراکز بخش‌های استان انجام می‌شود محل استقرار متقاضی یا مؤسسه خیریه قبلی در آن دخیل نیست.

وی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی استانداردهای ویژه خود را دارد که باید مناسب‌سازی و فضای دسترسی به خدمات و فعالیت کارشناس ویژه به ازای هر ۱۵۰ پرونده با مدرک مرتبط مدنظر گرفته شود.

رئیس بهزیستی مهریز در جهت مطالبات مردمی به مشکلات آنها اشاره کرد و افزود:  110 نفر از مددجویان بهزیستی شرایط دریافت مستمری را دارند ولی هنوز برای این عزیزان سهیمه ای داده نشده و این مشکل در سراسر کشور وجود دارد امیدواریم به زودی رفع شود.

وی به برنامه ها هفته بهزیستی اشاره کرد و یادآوری کرد: به دلیل شیوع برنامه های افتتاح کارگاه حمایتی تولیدی نیک مهر، رورنمایی از دستگاه سنجش بینایی و تجلیل از خیرین  لغو شده است.

زارع به اقدامات ویژه درمان شیوع ویروس کرونا اشاره و ادامه داد: حساس ترین قشر در زمان شیوع این بیماری سالمندان آسایشگاه نشاط مهریز بودند که با مراقبت های ویژه هیچ تلافاتی از این قشر نداشته ایم و کمک های مردمی به آسایشگاه بیشتر از قبل شده است.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی برای ایجاد مشاغل خرد و خانگی به بیش از ۱۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش پرداخت شد. عنوان کرد: این بودجه به متقاضیان واجدشرایط مشاغل به خصوص در رشته‌های خیاطی، قالی‌بافی، صنایع دستی، گلدوزی، دامداری و کشاورزی پرداخت شده است.

زارع ادامه داد: توسعه شغل پایدار و مولد، بازتوانی خانواده‌های زیرپوشش و ایجاد اشتغال به خصوص مشاغل خرد و خانگی برای زنان سرپرست خانوار را جزو اهداف پرداخت وام است.

گفتنی است؛ از 2هزار و ۵۰۰ مددجوی زیر پوشش خدمات بهزیستی مهریز یک هزار و ۳۰۰ نفر آنها معلول هستند.