زمان : 21 Tir 1399 - 18:56
شناسه : 157784
بازدید : 4365
دختربچه 12 ساله ناجی 4 نفر شد/ انتقال هوایی سومین «قلب» از رفسنجان به تهران دختربچه 12 ساله ناجی 4 نفر شد/ انتقال هوایی سومین «قلب» از رفسنجان به تهران اعضای پریسا دختر 12 ساله رفسنجانی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده برای پیوند به بیماران نیازمند به تهران و شیراز رفت.

به گزارش رفسنجان فردا؛ صبح روز گذشته تیم برداشت قلب از تهران به بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع)عازم شد تا قلب پریسا گنجی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده است را بردارند و از طریق هوایی به تهران ببرند.

زهرا عظیمی هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: نهمین اهدای قلب رفسنجان در حال انجام است و سومین اهدای قلب است که پزشک جراح از تهران برای برداشت اعزام شده است.

وی ادامه داد: قلب اهدایی پریسا به تهران به بیمارستان شهید رجایی منتقل و به کودک چهار ساله پیوند می‌خورد.

عظیمی با اشاره به اینکه سی و یکمین اهدای عضو در رفسنجان است، تصریح کرد: این دختر دوازده ساله در تاریخ 12 تیرماه در اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده و مادرش در آن حادثه فوت می‌کند و پدرش در آی سی یو بستری است که با هماهنگی با خانواده پدری پریسا گنجی نسبت به اهدای اعضایش اقدام شد، پدر پریسا هم حال مساعد پیدا کرد و با رواشناسان مرکز پیش پدر رفتیم که رضایت کامل برای اهدای اعضای دخترش را اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: پریسا جان چهار نفر را نجات خواهد داد که کلیه‌ها و کبد وی نیز به شیراز برای پیوند منتقل می‌شود.

همتی نماینده وزارت بهداشت عنوان کرد: برای سومین بار به رفسنجان برای انتقال هوایی قلب اعزام شدیم.

وی افزود: مریض 12 ساله دچار مرگ مغزی شده که برای انتقال قلب او به مریض چهار ساله در بیمارستان شهید رجایی در تهران جراحی و برداشت قلب انجام شده است./ فارس