زمان : 12 Tir 1399 - 19:21
شناسه : 157697
بازدید : 3449
نجات مصدوم 33 ساله توسط نجاتگران هلال احمر در ارتفاعات روستای مرزانک بخش خضرآباد یزد  نجات مصدوم 33 ساله توسط نجاتگران هلال احمر در ارتفاعات روستای مرزانک بخش خضرآباد یزد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: مرد 33 ساله‌ای که در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد مصدوم شده بود، توسط تیم واکنش سریع هلال‌احمر و تیم امداد و نجات کوهستان نجات یافت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت : در پی تماس همراهان فرد مصدوم در ساعت 15:45 امروز با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان یزد(EOC) مبنی بر مشکل شکستگی مچ پا در ارتفاعات صعب‌العبور کوه مسجد در روستای مرزانک بخش خضرآباد بلافاصله تیم واکنش سریع هلال احمر استان و دو تیم امداد و نجات کوهستان یزد و تیم امداد و نجات شهرستان یزد بعنوان پشتیبان جهت نجات جان مصدوم به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نجاتگران تیم واکنش سریع هلال احمر و تیم امداد و نجات کوهستان پس از رسیدن به محل حادثه و دسترسی به مصدوم، (اتل بندی و کمک های اولیه) را انجام دادند.

حرازی زاده بیان داشت : فرد مصدوم که دچار ترومای مچ پا شده بود توسط عوامل امدادی هلال احمر با استفاده از ست کوهستان و فیکس کردن بر روی بسکت پس از طی مسیرهای سخت و دشوار او را به محل امن انتقال داده و جهت اعزام به مرکز درمانی تحویل عوامل امدادی اورژانس دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به توانایی محدود افراد، از مردم خواست تنها به کوه سفر نکنند و اطلاعات سفر خود را در اختیار دیگران قرار دهند .

وی خاطرنشان کرد : شهروندان برای سفر به کوه از تجهیزات کامل برخوردار باشند و چنانچه بیماری زمینه‌ای دارند، درباره رفتن به کوه با پزشک خود مشورت کنند.

حرازی زاده خاطر نشان کرد : در این عملیات 3 تیم و 17 نیروی امدادی هلال احمر استان یزد با سه دستگاه (خودرو امدادی کمک دار سبک و آمبولانس ) و یک نیرو محیط بان محلی حضور داشتند .

وی با اعلام اینکه این عملیات از ساعت16:40 دقیقه امروز آغاز و تا 11 شب بمدت 6 ساعت ادامه داشت و با توجه به شرایط منطقه کوهستانی یزد و شهرستانهای استان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان در این روزها رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم و شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.