زمان : 09 Tir 1399 - 19:03
شناسه : 157685
بازدید : 4546
تشریح برنامه های نماینده رفسنجان و انار/ رفسنجان نیازمند مدیر جهادی و صاحب طرح و ایده است تشریح برنامه های نماینده رفسنجان و انار/ رفسنجان نیازمند مدیر جهادی و صاحب طرح و ایده است حجت الاسلام جلالی قاطعیت و حرکت انقلابی را لازمه کار مدیران دانست و تاکید کرد: رفسنجان نیازمند مدیر جهادی‌ و صاحب طرح و ایده است و به مدیر پشت میز نشسته احتیاجی ندارد؛ ضروریست مدیر بازنشسته به رفسنجان نفرستید.

به گزارش رفسنجان فردا، حجت الاسلام دکتر جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، وفاداری به عهد و پیمان و شفافیت سازی برنامه های اجرایی را مهم برشمرد و پیرامون مسائل مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت و ... توضیحاتی ارائه داد.

اوایل مردادماه با نصب تصفیه خانه مرکزی، بخشی از معضلات آب شرب رفسنجان حل می شود

دکتر جلالی با اشاره به اهمیت موضوع آب رفسنجان در بخشهای شرب، کشاورزی و صنعت، گفت: در بخش صنعت آب خلیج فارس تا ۲۲ بهمن سال جاری وارد سرچشمه می شود و 31 تیر ماه ایجاد تصفیه خانه مرکزی آب نهایی و در اوایل مردادماه با نصب تصفیه خانه مرکزی، بخشی از معضلات آب شرب رفسنجان حل می گردد.

وی با اشاره به اهمیت بهینه سازی و استفاده صحیح از آب در بخش کشاورزی، تصریح کرد: با توجه به وجود مافیا در حوزه آب، مشغول رایزنی و گفت و گو هستیم و هفته آینده با وزیر نیرو جلسه داریم تا مشکل آب حل شود.

نماینده رفسنجان در خصوص خرید و فروش و صادرات پسته شهرستان، گفت: ارز بانک مرکزی باعث کاهش قیمت پسته و صادرات شده، بنابراین با همکاری نمایندگان کرمان، سیرجان و زرند در این زمینه تلاش هایی شده که پسته با ارز آزاد صادر شود و در این زمینه به نتایج خوبی رسیدیم.

پسته رفسنجان و انار به صورت چراغ خاموش در حال خروج از شهر است

وی با اشاره به تولید ۷۰ درصد پسته اکبری در شهرستان انار ، افزود: پسته رفسنجان و انار برند است و انار بیشترین پسته اکبری و احمدآقایی را به علت اصلاح نژاد تولید میکند اما متاسفانه پسته رفسنجان و انار به صورت چراغ خاموش در حال خروج از شهر است.

 ایجاد دوهزار شغل، تا پایان دوره نمایندگی

حجت الاسلام جلالی اشتغال را شاه کلید بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانست و گفت: اشتغال اولویت کار ماست و با استفاده از طرح‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در این حوزه، تصمیم داریم با ارائه تسهیلات به کارخانه ها و افزایش ظرفیت نیروی کار و با همکاری مجتمع مس سرچشمه تا پایان دوره نمایندگی، دوهزار شغل ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: جوانان جویای کار و دارای طرح و ایده را حمایت می‌کنیم و به آنان تسهیلات می‌دهیم تا بتوانند شغل ایجاد کنند.

مس سرچشمه در حوزه استحفاظی رفسنجان است

نماینده رفسنجان تاکید کرد: مس سرچشمه در حوزه استحفاظی رفسنجان است و در مجمع نمایندگان به این موضوع پرداخته شد که نمایندگان در حوزه استحفاظی یکدیگر دخالت نکنند و این مسئله هیچ منافاتی با تعامل سازمانی و اداری ما ندارد.

وی در خصوص شایعه پیشنهاد ختم روزانه قران در مجلس، یادآور شد: منظور بنده قرائت قران در مجلس نبود و این خبر صحت ندارد و پیشنهاد قرائت قرآن به نمایندگان در منزل داده شد که هر کدام روزانه پس از نمازصبح یک ختم قرآن قرائت کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: با شناسایی ورزش های محلی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است به صورت مسابقه ای و رقابتی، ورزش های همگانی، بوم گردی و گردشگری برای نشاط اجتماعی و فرهنگی مردم را توسعه خواهیم داد.

پیش بینی پیست دوچرخه‌سواری برای بانوان

وی در ادامه سخنان خود گفت: دوچرخه‌سواری بانوان نباید به آسیب اجتماعی تبدیل شود و باید جایگاهی امن و یک پیست مشخص برای دوچرخه‌سواری بانوان پیش‌بینی شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به وجود موقوفات بسیار در شهرستان رفسنجان و عدم مدیریت و ساماندهی آنها، افزود: برای سرمایه گذاری موقوفات کمیته امداد رفسنجان و توانمندسازی مددجویان برنامه داریم.

وی ساماندهی و ایجاد کمربندی شرقی رفسنجان را از جمله نیازهای شهر دانست و گفت: عریض کردن جاده داوران به طول 25 کیلومتر در دستور کار قرار دارد و دوبانده شدن جاده نوق تا کمال آباد تا اسفند ماه سال جاری به پایان می رسد.

جلالی تاکید کرد: هیچ تولیدی نباید بخاطر بدهی توسط بانک ها متوقف شود و دادگستری باید در این خصوص پشتیبان مردم بوده و فعال‌تر ورود کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با فعال شدن پروازهای فرودگاه شهرستان، تصمیماتی جهت استفاده از فرودگاه برای حمل و نقل پسته و میوه تازه به آسیای میانه نیز در دستور کار است.

حجت الاسلام جلالی تاکید کرد: صنعت و معدن باید راه را برای سرمایه گذار باز کند و نباید سرمایه گذاران را از دست بدهد که در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

وی قاطعیت و حرکت انقلابی را لازمه کار مدیران دانست و تاکید کرد: رفسنجان نیازمند مدیر جهادی‌ و صاحب طرح و ایده است و به مدیر پشت میز نشسته احتیاجی ندارد؛ ضروریست مدیر بازنشسته به رفسنجان نفرستید.

نظارت در شهرستان رفسنجان صفر است

وی قاطعیت و جذبه مدیران و مسئولین شهرستان در اخذ مجوز برای تولید و سرمایه گذاری را مهم برشمرد و گفت: نظارت در شهرستان رفسنجان صفر است و چندین تعاونی در این شهر گمشده است و سهامی که توسط مردم خریداری شده بلاتکلیف مانده و فروش زمین‌های متعلق به شرکت پسته در رفسنجان و کرمان و اخیرا در بندرعباس غیرقانونی بوده چون وکالتی از سهامداران نداشتند و تمام معاملات می‌تواند باطل باشد و این موضوع باید شفاف سازی شود.

جلالی بیان کرد: ۸۰ هزار سهامدار شرکت تعاونی پسته هستند که بازرسی باید به این موضوع ورود کند؛ ما خواهان بازگشت اموال به شرکت هستیم.

جلالی گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت پنهان و مخفی از خدماتی که برای جمعیت رفسنجان در نظر گرفته شده استفاده می‌کنند و با ساماندهی و هویت‌بخشی مهاجرین غیرایرانی در رفسنجان، بودجه خدمات، عوارض و مالیات برای آنان در نظر گرفته می شود.

وی به تنوع در بهداشت و درمان رفسنجان تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم در حوزه درمان برند شویم این موضوع در گردشگری نیز تأثیرگذار است.

شفاف سازی اموال نماینده در جمع خبرنگاران

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: یک خانه ۲۲۵ متری در قم، یک قطعه زمین در پردیسان قم و یک خودرو پژو مدل ۸۵ اموال بنده است و هیچ نوع ملک و باغی در رفسنجان ندارم و ۱۱ میلیون تومان حقوق، ۲۰۰ میلیون تومان بابت مسکن و ۲۰ میلیون تومان هم برای ایاب و ذهاب در اختیار بنده قرار داده شده و اگر در آینده اموالم اضافه شود، اعلام خواهم کرد.