زمان : 08 Tir 1399 - 14:57
شناسه : 157673
بازدید : 4080
کشف 1671 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 98 / افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در سال های اخیر/ ضرورت آگاهی بخشی به مردم در جهت پیشگیری از به دام افتادن افراد در بحث اعتیاد در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر بافق مطرح شد: کشف 1671 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال 98 / افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی در سال های اخیر/ ضرورت آگاهی بخشی به مردم در جهت پیشگیری از به دام افتادن افراد در بحث اعتیاد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ صبح روز شنبه هفتم تیرماه به مناسبت هفته ملی مبارزه با مواد مخدر، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسئولان عضو این شورای در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

سرپرست فرمانداری بافق در ابتدای این جلسه با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر و دهه کرامت گفت: بحث اعتیاد و مواد مخدر یکی از مسائلی است که خیلی از خانواده ها را به نوعی با آن درگیر نموده که متاسفانه افزایش آمار افراد مبتلا و کاهش سن اعتیاد در بین جوانان در سال های اخیر در کشور رشد بالایی داشته است.

محمد علی شاه حسینی ادامه داد: هدف ما در جلسات شورای هماهنگی مبازره با مواد مخدر این است که بدون ملاحظات و تعارف وضعیت شهرستان بیان شود که مردم از جزییات این موضوعات در سطح شهر مطلع باشند تا بتوانند با کسب آگاهی بیشتر و اتخاذ تدابیر لازم در پیشگیری از این معضل خانمان سوز گام بردارند.

رییس پلیس مواد مخدر بافق نیز در ادامه این جلسه به بیان گزارشی از اقدامات خود در طول یکسال گذشته پرداخت و عنوان داشت: آمار کشفیات در سال گذشته 1671 کیلوگرم از جمله  926 کیلوگرم تریاک، 734 کیلوگرم حشیش، 5 کیلو گرم هروئین و شیشه هم یک کیلوگرم از سوداگران مرگ و خرده فروشان کشف و در این باره 167 نفر دستگیر شدند.

ابوالفضل حسن پور افزود: آمار سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات در شهرستان را نشان می دهد.

وی همچنین در ادامه با ابراز نگرانی از افزایش مصرف مواد صنعتی در بین افراد درگیر اعتیاد گفت: متاسفانه اکثریت معتادین در شهرستان به سمت مواد مخدر صنعتی روی آورده اند که اثرات منفی این مواد به مراتب بیش از مواد مخدر سنتی می باشد.

شناسایی خرده فروشان، کنترل محور های مواصلاتی، پیگیری احداث ایست و بازرسی در نقطه مرز بین استان کرمان و یزد در محدوده شهرستان بافق، برنامه ریزی جهت اقدامات فرهنگی در زمینه پیشگیری، موضوعات مرتبط با درمان افراد مبتلا، گزارش عملکرد سایر اعضا و... از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.