زمان : 04 Tir 1399 - 00:14
شناسه : 157632
بازدید : 5638
دعوت طامهری زاده از وکلا و مردم برای رفع مهمترین دغدغه های کانون وکلای استان یزد دعوت طامهری زاده از وکلا و مردم برای رفع مهمترین دغدغه های کانون وکلای استان یزد

به گزارش خبرنگار یزد فردا: انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری، یکی از قدیمی‌ترین و آزادترین انتخابات صنفی ایران تلقی میشود  و اینک در آستانه سومین انتخابات هيأت مديره كانون وكلاي استان یزد اولین مصاحبه را با جناب آقای محمد جواد طامهری زاده کاندیدای کانون وکلای دادگستری یزد داشته ­ که خدمتتان تقدیم و آمادگی خود را برای انجام مصاحبه و انعکاس نظرات سایر داوطلبان از سایت خبری تحلیلی یزد فردا اعلام می ­داریم .

جناب آقای طامهری زاده، با سپاس از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید، ابتدا با معرفی خود بصورت مختصر از سابقه علمی خود بیان فرمایید؟

با سلام و عرض تبریک بمناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و ایام کرامت و تشکر از سایت وزین یزدفردا بنده محمد جواد طامهری زاده متولد شهریور 1357 شهر یزد میباشم ، دوران تحصیل خودم را در شهر یزد و در دبیرستان ماندگارایرانشهر و پیش دانشگاهی برازنده مقدم به پایان رساندم  و پس از گذراندن رشته حقوق قضایی در دانشگاه آزاد اسلامی میبد و اتمام خدمت مقدس سربازی در سال 82 در آزمون ورودی کانون وکلای دادگستری مرکز پذیرفته شدم و پس از کسب پروانه وکالت در کسوت وکالت تا کنون فعالیت داشتم . البته در دانشگاه اراک در رشته جغرافیا در سال 75  و متعاقبا در رشته فقه و حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری آیت ا.. حایری تحصیل نموده و در سال 98 فارغ التحصیل شدم .

نظرتون در مورد کانون وکلا و بلاخص کانون یزد چیست ؟

کانون وکلا بعنوان خانه دوم وکلا مورد احترام وکلا و مردم است و مرکزی برای نزدیک کردن مردم  و وکلا به یکدیگر است و البته همیشه نقاط ضعف و قوتی وجود دارد ولی در کل کانون یزد در این راستا تقریبا خوب عمل کرده و البته جای کار زیاد دارد بنظر بنده باید بنحوی برنامه ریزی شود که در آینده هم ان شالله بیشتر کار خواهد شد به مردم هم این احساس امنیت و اعتماد باید منتقل شود.

از حدود اختیارات هیئت مدیره و شعارهای انتخاباتی بگویید و آیا شعارهادوره های قبل محقق شده ؟

در مورد  قدرت قانونی هیأت مدیره باید گفت که اختیارات ایشان در ماده 6 لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1333 شمرده شده است که بیشتر جنبه اجرایی و نظارتی بر حرفه وکالت را دارد و صرفاً در بند هـ آن، اشاره شده : «... فراهم‌آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا ...».

تنها در این بند است که آنهم با تفسیر فوق موسع بتوان برای هیأت‌ مدیره و در جهت تحقق شعارهای انتخاباتی، جامة عملی دوخت که متأسفانه کمتر بدان توجه شده است ، ملاحظه می‌فرمایید که قانون‌گذار اختیار بیشتری به هیأت مدیره نداده است که البته به نظر بنده می‌توان سایر موارد را تحت نظارت هیأت‌ مدیره و با اراده جمعی وکلا اتخاذ کرد.

بنظر بنده این اراده جمعی میتواند ضعفهای زیادی را حل کرده  و در عصر ارتباطات و فضاهای امروزه  ارتباط گرفتن با کانون های کل کشور و بهره مندی از نظرات میتواند خیلی از مسایل را بنحو مطلوب پوشش داده که اتفاقا یکی از برنامه ها و دیدگاهای اینجانب از کاندید شدن در این دوره همین است؛ رسمیت دادن به اراده جمعی وکلا و ارتباطات آنلاین با سایر کانون ها در پیشبرد امور  است.

اشاره کردین به برنامه ها و اهداف ، شما از اعلام کاندیداتوری چه هدفی داشته اید و بیشترین دغدغه شما چیست ؟

خب این سوال خیلی کلی و مفصل شد اما بصورت خلاصه و اینکه شما و مخاطبین محترمتون رو خسته نکنم در خدمتتون هستم .

کانون وکلای استان یزد علی رغم نقاط قوت ، در جذب همکاران وکیل موفق نبوده و امیدوارم در آینده ان شالله گامهای موثری برداشته  شود.

همانطور که پیشتر گفتم قوت و ضعف همیشه هست و نه من ، بلکه هر کسی برای حفظ نقاط قوت و پویایی و همچنین برطرف نمودن ضعفها برنامه ریزی داشته و بنده نیز مستثنی نیستم و برای ضعفهایی که بنظر قابل توجه و در حدود اختیارات است به همکاران راهکارهایی ارائه نمودم و شعارهای تبلیغاتی مشترک است و گوش من و شما و سایر همکارانم از این شعارها پر.

 اما آنچه که متاسفانه مغفول مانده و برای جامعه وکلا و البته مردم مهم است اثرات مخرب شغل سخت، خشک ، خشن و پر از دغدغه و انرژی های منفی است که همکارانم روزانه با آن روبرو هستند  و از مرگ روحی و روانی غافل ، که این مسأله اثرات جبران ناپذیری برای خود وکیل و خانواده وی و نهایتا مردم خواهد داشت.

برای جلوگیری از این معضل باید با همکاری متخصصین امر و تجمیع نظرات همکاران بطور ویژه به امور رفاهی پرداخت.

اما مهمترین هدف بنده تلاش در راستای آموزش بیشتر و بهتر وکلا در راستای اجرای بهتر عدالت و همچنین بوجود آوردن بستر مناسب جهت رفاه اجتماعی همکاران عزیز و بلاخص جوانان پر تلاش و ایجاد عدالت اقتصادی است.

برای رفع مشکلات و موانع موجود ضمن تلاش حداکثری ، از تمامی همکاران محترم تقاضای مساعدت و همکاری بیشتر داشته و دست متخصصین و اهالی قلم را به گرمی می فشارم و سعی در پذیرش انتقادهای سازنده همراه با راه حل های منطقی دارم .