زمان : 12 Khordad 1399 - 09:20
شناسه : 157493
بازدید : 4238
۲۵ میلیارد ریال به بند خاکی غرب بهاباد اختصاص یافت مدیر کل مدیریت بحران استان یزد ۲۵ میلیارد ریال به بند خاکی غرب بهاباد اختصاص یافت مدیر کل مدیریت بحران استان یزد گفت: از سوی اداره کل منابع طبیعی استان ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای طراحی و اجرای پروژه هایی که در زمینه حفاظت از منابع آبی شهرستان فعال هستند اختصاص داده شد .

محمود شاکری شمسی" پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بهاباد با بیان اینکه خطر آتش سوزی مراتع را باید جدی بگیریم افزود : باتوجه به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی، باید تدابیر لازم برای ارتقاء سطح آمادگی مسئولین و مردم برنامه ریزی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری مانورهای تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاهها در مواقع بحران می شود اظهار داشت: برگزاری مانورهای تمرینی باعث تقویت هماهنگی بین مدیران دستگاهها در مواقع بحران می شود و برگزاری مانور زلزله در اولویت می باشد.

وی تصریح کرد : مسائل و مباحث مربوط به مدیریت بحران، بخشی از برنامه توسعه ای شهرستان بهاباد محسوب می شود که به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

فرماندار بهاباد هم درادامه این جلسه با اشاره به اینکه آمادگی در مواقع بحران با استمرار آموزش ها تحقق خواهد یافت گفت :بهاباد یک ایستگاه آتشنشانی دارد و موظف است به تمام نقاط شهرستان خدمات ارائه دهد؛ می طلبد حداقل یک ایستگاه آتشنشانی در بخش آسفیچ راه اندازی شود.

وی یکی از مهمترین آسیب های شهرستان در بحث کنترل سیلاب و روان آب ها ذکر کرد و افزود : بندها و سدهای احداث شده در سمت غرب بهاباد به مقدار زیادی مؤثر بوده و با اجرای بندهای خاکی باقیمانده حل خواهد شد؛ اما در سمت شرق نیاز به طرح های مطالعاتی دارد.

به گزارش ایرنا ، تخصیص ۲۵ میلیارد ریال برای اجرای پروژه های حوضه آبخیز غرب بهاباد، برگزاری مانور زلزله، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه تخصصی خطرات ناشی از حوادث طبیعی، راه اندازی پایگاه موقت امداد جاده ای، بررسی خسارت های ناشی از حوادث طبیعی، انجام مطالعه در زمینه سیلاب ها و روان آبها، بررسی جابجایی روستای ده محمد رفیع و تخصیص تجهیزات لازم جهت مهار آتش سوزی مراتع از برخی مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام /