زمان : 16 Ordibehesht 1399 - 13:11
شناسه : 157268
بازدید : 4136
کشاورزان بهاباد بیش از ۹ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند رییس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد : کشاورزان بهاباد بیش از ۹ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند رییس کمیته امداد امام خمینی( ره) بهاباد گفت: کشاورزان این شهرستان در نه ماهه سال ۱۳۹۸ در اجرای وطایف دینی خود ، ۹ میلیارد و ۶۴۷ میلیون ریال زکات برای انجام امور مربوط به این نهاد حمایتی پرداخت کردند .

رمضان باقری روز سه شنبه درگفتگو با خبرنگاران بدون اشاره به مقدار زکات واجب و مستحب پرداخت شده اظهار کرد : ۶۰ درصد آن در حمایت از نیازمندان در حوزه های درمان ، مسکن ، جهیزیه و تحصیل هزینه شد و بقیه اختصاص به انجام پروژه‌های عام‌المنفعه عمرانی از جمله ساخت خانه‌های عالم ، مسجدها و حسینیه‌ها  دارد.

وی تاکید کرد: در اسلام نسبت به پرداخت زکات که سبب فزونی مال و برکت در جامعه می شود، سفارش زیادی شد، همواره مردم شهرستان با رعایت مسائل دینی کوشیدند تا باری از دوش نیازمندان منطقه بردارند.

باقری با اشاره به اینکه زکات از فروع‌ دین اسلام است و توسط ائمه معصومین (ع) در  پرداخت آن سفارش‌های زیادی شد، افزود: توجه به اینکه زکات واجب در بهاباد به اقلامی از جمله گندم و جو شامل می‌شود، کشاورزان مشارکت خوبی در پرداخت داشتند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان سه هزار و ۵۰۰  صندوق صدقه در مکان های مختلف نصب است، گفت : مردم خیر و نیکوکار بهاباد سال گذشته سه میلیارد و  ۶۴۷ میلیون ریال از محل صندوق های صدقات و کمک های خیری به این نهاد نیز پرداخت کردند .

رییس کمیته امداد بهاباد در ادامه با بیان اینکه بیش از ۳۰ بار در قرآن کریم به موضوع زکات اشاره‌ شد، بیان کرد: اصل مصرف زکات برای خانواده فقراست و در زمینهٔ مسائل عمرانی فقط در مواقع ضروری از زکات استفاده می شود.

وی احیا و ترویج فریضه زکات را وظیفه همگانی عنوان کرد و یادآور شد: علمای دینی با توجه به جایگاه و نقش برجسته و تاثیرگذاری که در بین افراد جامعه دارند، می‌توانند نقش بسزایی را در احیای این فریضه الهی ایفا کنند.

باقری با اشاره به اینکه کمیته امداد مصرف زکات به صاحب اصلی آن را مدیریت و نظارت می‌کند، تصریح کرد: زکات هر محل در همان محل و با اولویت محرومان هزینه می‌شود و این امر مددجو و غیر مددجو را دربر می‌گیرد .

این مسوول در ادامه مصرف زکات فطره را فقط مختص محرومان دانست و تصریح کرد: دبیرخانه شورای زکات کمیته امداد وجوه واریزشده توسط مؤسسه های خیریه و بهزیستی به‌حساب خود را مجدد ا به‌حساب این مراکز واریز می کند تا علاوه بر نظارت هزینه کرد زکات فطریه، شاهد ساماندهی این امر باشیم.

انتهای پیام /