زمان : 15 Ordibehesht 1399 - 13:05
شناسه : 157258
بازدید : 3741
مراسم سوگواری در گذشتگان کرونایی از صداوسیمای یزد پخش شد مراسم سوگواری در گذشتگان کرونایی از صداوسیمای یزد پخش شد ویژه برنامه‌ درگذشتگان از بیماری کرونا با هدف تسلی خاطر بازماندگان و همدردی با آنان،همزمان با شب وفات حضرت خدیجه(س) ازصداوسیمای یزد پخش شد.

 به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای یزد از زمان شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی ازهم استان‌های عزیزمان جان خود را از دست دادند و امکان برگزاری مراسم سوگواری برای آنها وجود نداشته که این مسئله برداغ بازماندگان افزوده است.

براین اساس صداوسیمای یزد همزمان با سراسر کشوردرشب رحلت حضرت خدیجه (س) با برنامه ی رادیویی ایران همدل وبرنامه تلویزیونی درسایه سارخورشید با خانواده های درگذشتگان همدردی نمود. 
 در این برنامه وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از عملکرد کرونایی رسانه ملی قدردانی و ابتکار شبکه های استانی در برگزاری مراسم رسانه ای بزرگداشت ملی شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان کرونایی را ستود.
دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: از صدا و سیما که در تمام این مدت یار ما و همکاران بودند و در انجام رسالت خود برای رساندن پیامهای بهداشتی وهشدارهای پزشکی به مردم و ارتقاء سطح آگاهی و جلب مشارکت و همراه کردن ملت شریف ایران برای مقابله با بیماری کرونا موفق عمل کردند تشکر و قدردانی می کنم.
▪️وی همچنین با اشاره به درگذشتگان و شهدای مدافع سلامت گفت: برگزاری مراسم رسانه ای بزرگداشت ملی شهدای مدافع حریم سلامت و درگذشتگان کرونایی به ابتکار معاون اموراستانهای رسانه ملی کاری ارزنده برای همسویی و وفاق ملی و اثری ماندگار در به تصویرکشیدن یاد و خاطره جاودانه آنهاست.
به ابتکار دکتر دارابی معاون امور استانهای رسانه ملی همزمان با سالگرد وفات حضرت خدیجه کبری(س) یکصد شبکه رادیویی ، تلویزیونی و رادیو نما در استانها با پخش ویژه برنامه ابتکاری یاد و خاطره درگذشتگان و شهدای مدافع سلامت را گرامی داشتند.
شبکه های استانی صداوسیما بعنوان « رسولان سلامت» از ابتدای شیوع کرونا بیش از 4 هزار عنوان برنامه کرونایی پخش کرده اند.
 صدا و سیمای مرکز یزد هم در این مدت بیش از 776ساعت برنامه رادیویی، تلویزیونی ، خبری و فضای مجازی در گستره استانی ، ملی و فراملی پخش کرده است.