زمان : 18 Esfand 1387 - 22:24
شناسه : 15719
بازدید : 6138
گزارش کاملی ازمراسم تودیع و معارفه مدیر کانون پرورش فکری استان یزد (به همراه گزارش تصویری) گزارش کاملی ازمراسم تودیع و معارفه مدیر کانون پرورش فکری استان یزد (به همراه گزارش تصویری)

یزدفردا "مراسم تودیع و معارفه مدیر کانون پرورش فکری استان یزد برگزار شد

مهندس اسدبیگی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری
مراسم تودیع و معارفه مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با حضور مهندس اسدبیگی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری،سیدمظفر شجاعی مشاور مدیرعامل، برخی از مدیران سازمان ها و نهادهای استان و کارشناسان،مدیران و مربیان کانون در محل مجتمع فرهنگی هنری کانون برگزار شد.
در این مراسم معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با بیان اینکه امروز در برهه ای از زمان قرار داریم که یکی از موقعیت های مهم جامعه ما بحث فرهنگی است گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در حال حاضر اولویت اصلی ما تحول در نظام فرهنگی و ایجاد مهندسی فرهنگی است. بنابراین دستگاه های فرهنگی باید ...
ساز و کارهای فرهنگی را براساس نیاز روز تغییر دهند و این ساز و کار و تغییر در نظام فرهنگی باید با طراحی برنامه های متفاوت باشد، زیرا که دشمن با همین زاویه کشور ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار داد و ما هم باید در همین زاویه خودمان را مجهز و مستحکم سازیم.
مهندس اسدبیگی ادامه داد: علی رغم اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی می تواند جایگاه والایی در ایجاد این تحول فرهنگی داشته باشد،بنابراین ما در این راستا دو هدف را دنبال می کنیم، اینکه در برابر حرکت های ضد فرهنگی مقاومت کنیم و فرهنگ ایران اسلامی خود را در دنیا ترویج دهیم و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه مردم و نهادها و سازمان های فرهنگی در این زمینه تاثیرگذار عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله نهادهای فرهنگی است که سعی دارد با ابزار هنر و ادبیات در تربیت کودکان و نوجوانان جامعه اسلامی تاثیرگذار باشد خاطرنشان ساخت: باتوجه به حضور مربیان توانمند،طراحی برنامه های منسجم و توانی که در سطوح اجرایی کانون وجود دارد و ایجاد ارتباط صمیمی بین کودک و مربی براساس یک ارتباط درونی، محوریت جایگاه فرهنگی کانون قوت می یابد.
اسدبیگی اظهارداشت: جایگاه کانون از نظر نوع کار فرهنگی جایگاه والایی است و نیاز به همکاری نهادها و سازمان های فرهنگی مانند آموزش و پرورش دارد تا در این حرکت فرهنگی نوین نقش آفرین باشند البته خانواده ها نیز در این حرکت مؤثر خواهند بود. تا زمینه را برای ایجاد مهندسی فرهنگی فراهم آورند زیرا که همه این مجموعه ها خواستار این هستند تا کودکان و نوجوانان امروز به گونه ای پرورش یابند که بعنوان الگو آینده کشور را در دست بگیرند.
وی با اشاره به اینکه مدیر جدید کانون «آقای جلالی» از نیروهای خوش نام و تلاشگر دراین عرصه فرهنگی در استان یزد هستند، تصریح کرد:« آقای اولیا» نیز در این سالها خدمات ارزنده و تاثیرگذاری را برنامه ریزی و اجرا کردند که از جمله آنها می توان به حضور مجموعه ای همفکر،همدل،توانمند و هدفمند در استان یزد اشاره کرد.

محمدجواد اولیا مدیر سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد
در این برنامه همچنین محمدجواد اولیا مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از برگزاری این مراسم گزارشی از فعالیت کانون در زمان مدیریت خود ارائه نمود:
وی افزود: يكي از حاميان كانون كه همواره عنايت ويژه ای به آن دارند، مقام معظم رهبري هستند معمولاً در سفرهاي استاني تعدادي مراكز ثابت و سيار به دستور ايشان احداث مي شود . در سفر ديماه سال 1386 با هماهنگي به عمل آمده با مسئولين ستادي كانون بويژه مدير عامل محترم احداث سه مركز ثابت در شهرهاي مروست ، طبس و بهاباد به تصويب رسيد كه اعتباراتي معادل يك ميليارد تومان در سال 87 هزينه خواهد شد همچنين از محل اعتبارات استاني دو مركز ثابت در شهرهاي يزد و صدوق و يك واحد سالن آمفي تئاتر در يزد و دو كتابخانه سيار راه اندازي خواهد شد.
محمدجواد اولیاء تصریح کرد: در راستاي گسترش مراكز فرهنگي هنري كانون در سال 85 مركز شماره 2 شهرستان اردكان به بهره برداري رسيد وپروژه احداث مركز فرهنگي هنري شهرستان تفت نيز طي ماه هاي آينده به بهره برداري مي رسد .
وی ادامه داد: برگزاري جشنواره منطقه اي قصه گويي با حضور استانهاي چهارمحال بختياري ،‌اصفهان ، كرمان ، سيستان و بلوچستان و يزد «‌ يادمان استاد مهدي آذر يزدي »، برگزاري جشنواره قصه گويي استاني طي سه سال پياپي، برگزاري جشنواره عطر گل محمدي به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص) با رويكرد شناخت ابعاد شخصيت پيامبراسلام(ص)، برگزاري جشنهاي 16 مهر روز جهاني كودك به عنوان نهاد متولي فعاليتهاي فرهنگي هنري كودكان و نوجوانان در كشور با توجه به تقارن با ماه مبارك رمضان با عنوان (كودك ، نيايش ، مهر‌)، اجراي اثر موسيقايي داستاني شيخ صنعان به مدت سه شب در سالن اجتماعات هلال احمر و اجرا در افتتاحيه جشنواره بين المللي قصه گويي تهران، برگزاري يادواره عاشورايي (يك جرعه آسمان) با نگاهي نو به زيبائيهاي قيام امام حسين (ع)، مشارکت در اجرای برنامه های فرهنگی و سایر سازمانها از جمله سازمان آب، شرکت مخابرات، استاندارد، فولاد آلیاژی و ... واگذاری مرکز فروش به بخش خصوصی که موجب رشد 100% فروش استان شد، راه اندازي سامانه اطلاع رساني كودك و نوجوان استان يزد « گل انار» سايت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان يزد « www.golanar.ir » ،تجهیز مراکز به رایانه و نرم افزار کتابخانه و پیوستن مراکز کانون به حوزه ستادی از طریق اتوماسیون و...از جمله برنامه و فعالیت هایی بود که از سال 84 تا 87 طراحی واجرا شده است.

علیرضا جلالی، مدیر جدید کانون
علیرضا جلالی، مدیر جدید کانون نیز در این مراسم محیط کانون را ناب و سرشار از مهربانی،شادی و خلاقیت توصیف کرد و اذعان داشت: از اینکه در مجموعه پویا و رشد دهنده ای چون کانون قرار گرفته ام، خرسندم. زیرا که وظیفه این مجموعه نه تنها پرورش مهارت های هنری و ادبی بلکه بالاتر از آن پرورش ذوق هنری و ادبی است. یعنی ایجاد چشمه ای جوشان در وجود کودکان و نوجوانان که همیشه ماندگار خواهد بود.


از جمله برنامه های دیگر این مراسم پخش کلیپ عملکرد 4ساله کانون در زمان مدیریت محمدجواد اولیاء(84-87)، موسیقی و اهدای هدایای کارشناسان،مدیران و مربیان کانون و مسوولین سایر نهادها به مدیریت کانون استان بود.

 

 

 

 

 

یزدفردا