زمان : 25 Bahman 1398 - 14:53
شناسه : 156639
بازدید : 5164
کسب عنوان "پایتخت جهانی کتاب"، چشم انداز بعدی استان در حوزه کتاب کسب عنوان "پایتخت جهانی کتاب"، چشم انداز بعدی استان در حوزه کتاب استاندار یزد با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه های دولتی و نهادهای مردمی برای فرهنگسازی در حوزه کتاب، افزود: باید برنامه ریزی ها استان برای کسب عنوان "پایتخت جهانی کتاب" بوده و این موضوع به عنوان چشم انداز بعدی استان در حوزه کتاب باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، «محمد علی طالبی» در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب یزد که با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد و جمعی از مردم و مسئولین استان در محل دائمی نمایشگاه های استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی ای بوده که سالیانه در استان برگزار می شود، عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای توجه جدی تر به مسائل فرهنگی و ورود کتاب در جریان زندگی خانواده ها است.
استاندار با اشاره به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران توسط یزد در سال 98 تصریح کرد: در این سال تجربه ها و دستاوردهای بسیاری کسب کردیم.
وی با اشاره به لزوم درس گرفتن از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته افزود: باید با تقویت نقاط قوت و بررسی و رفع نقاط ضعف برای آینده کتاب یزد برنامه ای تدوین شود.
استاندار با بیان اینکه یکی از آسیب ها، تمرکز توقعات برای اجرای پایتختی کتاب بر چند دستگاه محدود بود، عنوان کرد: دستگاه ها و سازمان هایی که می توانستند فعالیت های بیشتری داشته باشند، اقدامات درخوری انجام ندادند.
طالبی با تاکید بر اینکه باید شاهد حضور همه دستگاه های دولتی و استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی مردمی برای مشارکت در اجرای برنامه های پایتخت کتاب کشور می بودیم، عنوان کرد: باید برای سال های بعدی و برنامه های بعدی حوزه کتاب، از این توان و ظرفیت استفاده کنیم و مدیریت خوبی را اعمال کرده تا بتوانیم به چشم انداز بعدی خود که "پایتخت جهانی کتاب" است، دست یابیم.
استاندار در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن افتتاح کتابخانه مرکزی یزد گفت: این افتتاح در نیمه اسفند ماه و با حضور مسئولین کشوری انجام خواهد شد.
 استاندار ابراز امیدواری کرد در کنار دیگر رویدادهای فرهنگی امسال، افتتاح این کتابخانه بتواند نقش خوبی در جریان فرهنگی استان ایفا کند و سال "یزد؛ پایتخت کتاب ایران" را با این برنامه بزرگ به پایان برسانیم.