زمان : 14 Bahman 1398 - 01:13
شناسه : 156451
بازدید : 3963
اجرای بیش از 35 برنامه توسط جمعیت هلال احمر استان یزد در دهه فجر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد خبر داد: اجرای بیش از 35 برنامه توسط جمعیت هلال احمر استان یزد در دهه فجر مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: 35 برنامه شاخص به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال توسط این نهاد برگزار می شود.

بدکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت : این جمعیت فعالیت های بسیاری به جز امدادرسانی دارد و در بحث پیشگیری برای حوادث کار آموزش را انجام می دهد و با آموزش امداد و کمک های اولیه و آشنا کردن مردم با حوادث، آنان را  برای ایمنی خود در مقابل حوادث آماده می کند و تلاش  دارد بحث خود امدادی را نهادینه کند.

حرازی زاده اظهار کرد: خانه های هلال در روستاهای دوردست با همکاری بخشداران و دهیاران ایجاد شده و برای کمک رسانی تا زمان رسیدن نیروهای امدادی است که مردم بتوانند از وقت طلایی استفاده کنند و در بحث امداد و کمک رسانی کمک کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: در دهه فجر بیش از 35 برنامه به مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان یزد توسط اعضا،داوطلبان و امدادگران هلال احمر شعب هلال احمر استان برگزار می شود.

وی به تشریح برنامه های دهه فجر پرداخت و افزود: غبارروبی قبور شهدا ، دیدار با خانواده معظم شهدا، اعزام بیش از 7 کاروان سلامت به مناطق محروم که کار ویزیت مردم را به صورت رایگان توسط پزشکان داوطلب انجام می دهند، بازدید از آسایشگاه جانبازان یزد که با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و همکاران ستادی صورت خواهد گرفت .

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت : نشست هم اندیشی دبیران و اعضای فعال کانونها  ، اجرای طرح نیابت توسط داوطلبان ، اجرای طرح ماه نشان در کانون های دانش آموزی هلال احمر ، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب در کانون های دانش آموزی و غنچه های هلال ، برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه در شعب ، برگزاری دوره های امداد و نجات در شعب ، برگزاری دوره آموزشی با عنوان GPS ، برگزاری جشنواره بادبادکها به همت کانون غنچه های هلال. ، برپایی مسابقات ورزشی ویژه امدادگران و نجاتگران و پرسنل جمعیت ، تجلیل از برگزیدگان مسابقه یلدانه نیز برگزار می شود.

حرازی زاده با بیان اینکه در این ایام دوره های مختلف امداد و کمک های اولیه در شهرستانها برگزار خواهد شد ، عنوان کرد : برگزاری کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی و اثر آن بر تربیت کودکان در قالب پروژه داوطلبی در شهرستان ، بازارچه خیریه در شهرستان اردکان با حضور داوطلبان هلال احمر این شهرستان ، 50 درصد تخفیف در ویزیت پزشک عمومی درمانگاه هلال احمر استان ، برگزاری دوره آموزشی سلامت روان ، تجلیل از مربیان کمکهای اولیه ، جلسه هم اندیشی مربیان ، افتتاحیه مرکز آموزش شعبه یزد ، اجرای طرح حمایت ماندگار و قرار مهربانی ( اهدای خون سالم ) ، ایجاد ایستگاه سلامت در مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن، ایجاد ایستگاه سلامت و طرح جمعه ایمان و ایمنی در کنار مصلاهای نماز جمعه، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه عفاف و حجاب ، برگزاری مسابقه با عنوان انقلاب 41 نیز از جمله برنامه هایی است که در دهه فجر در استان با حضور حداکثری اعضا برگزار می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت:  علاوه بر این  اعضا ، جوانان و امدادگران در ویژه برنامه  مراسم چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردار صلح و امنیت حضور خواهند یافت.

 حرازی زاده یادآوری کرد: 22 بهمن نیز که با نام حماسه حضور، عظمت ملت، تکریم سردار دل هاست شرکت پرشور کارکنان، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان  در راهپیمایی 22 بهمن رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش های رایگان در ایستگاه های مستقر در مسیر راهپیمایی انجام خواهد شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: ارائه خدمات امدادی با حضور امدادگران و نجاتگران برای شرکت کنندگان در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن ارائه می شود و فراخوان عضویت در جمعیت هلال احمر  نیز در ایستگاهها صورت خواهد گرفت.