زمان : 23 Dey 1398 - 01:17
شناسه : 156240
بازدید : 4519
روایت امام جمعه رفسنجان از نجات ۹۰ نیروی نظامی گرفتار در بند اشرار توسط سردار سلیمانی روایت امام جمعه رفسنجان از نجات ۹۰ نیروی نظامی گرفتار در بند اشرار توسط سردار سلیمانی امام جمعه رفسنجان با اشاره به شجاعت و دلاوری سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، یک مورد از این شجاعت را بازگو کرد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ حجت الاسلام اصغر عسکری  در بزرگداشت شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی در مسجد جامع هرمزآباد رفسنجان اظهار کرد: سردار به همه مردم تعلق داشت و برای رهایی و امنیت مردم تلاش می کرد و خود را فرزند انقلاب، برخاسته از انقلاب و مردم می دانست و با شهادتش همه ما داغدار شدیم.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: از جنگ جهانی دوم 70 سال می گذرد و هیچ کدام از پایگاه های آمریکا اندک حمله ای هم نداشتند اما با ترور سردار و در زمان خاکسپاری پیکر مطهر این شهید، 35 موشک و سیلی محکم قاطع توسط سپاه مقتدر ایران به مهمترین پایگاه آمریکا زده و منهدم شد.

  وی ادامه داد: از کجا سپاه پاسداران این جسارت را به خود داد که این کار را انجام دهد؟ یکی رسالت سپاه و دیگری حضور مردم است که بهترین پشتوانه برای مسئولین نظام است.

 عسکری گفت: دنیا راهپیمایی ها، تشییع پیکر ها  و آیین های بزرگداشت، اشک ها و ناله ها، پوشیدن لباس سیاه را رصد می کند و می گوید مردم ایران در شهادت سردار سلیمانی لباس سیاه پوشیده و عزادار هستند و این برای آنها معنادار است، یکی از مسئولین ایرانی جایی رفته بود یکی از ژنرال های آمریکا به وی گفت، ما و دیگر کشورها تیترهای روزنامه های ایران را به واسطه ماهواره دریافت کرده و می خوانیم؛ فکر می کنید این جمعیت چند میلیونی مشایعت کنندگان پیکر سردارسلیمانی را نمی بینند؟!

وی تصریح کرد: گذشته از اینکه 35 فروند موشک رفت و تمام دستگاه  و پادگان نظامی آمریکا را منهدم کرد می گویند تمام سیستم راداری ما که سیستم دفاعی دیجیتالی و غیرعامل است از کار افتاد آنها یک دانه از موشک های ما را نتوانستند رصد کنند و جای شگفتی دارد و همین آنها را عصبانی کرده است، ایرانی ها اینقدر از سیستم هوافضا جلو رفتند که برای دشمن حیرت انگیز است این ها از دستاورد و برکات تحریم است.

 امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: دشمن درها را از بیرون بر روی ما بستند و ما را تحریم کردند اما جوانان دانشمند ما کار و تلاش کرده و آمریکا را انگشت به دهان کردند؛ سردار سلیمانی در مقابل دنیای استکبار ایستاد و استکبار را به زانو درآورد که نتوانستند کاری کنند به همین خاطر دست به ترور حاج قاسم زدند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها اذعان دارند که داعش را ما درست کردیم، گفت: همین ترامپ به اوباما گفت شما داعش را درست کردید؛ اما سردار آمد و پشت تریبون گفت تا 3 ماه دیگر نامی از داعش بر روی کره زمین نخواهد بود خیلی وعده مهمی است و به آن وعده هم عمل کرد لذا وقتی  این جسارت و جرأت را و این نترسیدن را از حاج قاسم سلیمانی می دیدند نتوانستند تحمل کنند.

 حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: اما از هر قطره خون سردار سلیمانی هزاران سردار سلیمانی شجاع و دلیر و ولایتمدار در مقابل استکبار و اسرائیل خواهد ایستاد؛ امروز ببینید در نسل جوان ما چه خیزشی ایجاد شده قضایایی که در عراق اتفاق افتاد اما خون سردار تمام توطئه های در ایران و عراق و جهان را خنثی کرد؛ شهادت سردار سلیمانی عجیب تحول و انقلابی ایجاد کرد که حتی بچه های دبستانی رفسنجان با عمق جان دوستش دارند و برای این سردار گریه می کنند  و عزادار او هستند.

 وی با بیان اینکه 60  نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی از دنیا رفتند، گفت: هیچکدام از خانواده های این عزیزان مدعی نشدند و گفتند هرچه را در این راه فدا می کنند برایشان اهمیت ندارد چون سردار سلیمانی برای همه ما عزیز بود؛  سلیمانی چه کرد که محبوب دلها است؟! نه تنها در ایران که در سوریه عراق و جهان دوستش دارند.

 امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشت مرزهای عقیدتی و سیاسی، جناح های مختلف، شهرها و کشورهای مختلف و مذاهب مختلف را پشت سر گذاشت طوری که از وابستگان شاه  که فراری است پیام تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی را می دهد و می گوید سردار سلیمانی مدافع میهن ایران اسلامی بود از او با عظمت یاد می کنیم؛ این آدم چه کرد که توانست از همه این مرزها عبورکند و محبوب دلها و قلب ها شود؟!

 وی افزود: زمانی که 2 اتوبوس با 90 نفر از نیروهای انتظامی ایران اسلامی که از زاهدان به زابل می رفتند توسط اشرار دستگیر شدند من هم با سردار بودم که دیدم سردار سلیمانی بدون طی بروکراسی های اداری، تشکیلات نظامی و دیپلماسی و بدون آمادگی گفت باید این اسیران را نجات دهم و وارد دو کویته پاکستان و افغانستان شد و با نیروهای خود آنها را محاصره نظامی کرد و این بچه های نظامی را سالم از دست اشرار نجات داد و  به کشورمان برگرداند بعد از آن توسط دادگاه ایران خوانده شد و احضاریه داشت به جرم ورود غیرقانونی به کشور همسایه باید جواب بدهید؛ وی به دادگاه رفت و جواب داد که 90 نفر از بچه های نیروی های انتظامی کشورمان بودند نمی شد که، با وقت کشی شاید آنها را به شهادت می رساندند، بر خود واجب دانستم آنها را از زیر اسارت نجات دهم.

 حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: در آیه 33 سوره اسرا آمده است که هرکس مظلومانه به شهادت برسد برای ولی او سلطه ایجاد می کنیم ولی دم و ولی خون سردار سلیمانی امام زمان (عج) است مطمئن باشید انتقام سخت از آنها گرفته خواهد شد./شبستان