زمان : 16 Azar 1398 - 16:54
شناسه : 155814
بازدید : 4220
۱۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس تا ۱۰ صبح روز آخر ثبت‌نام کرد‌ه‌اند رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان: ۱۵۰ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس تا ۱۰ صبح روز آخر ثبت‌نام کرد‌ه‌اند رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: تاکنون‌ ۱۵۰ نفر برای ثبت‌نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان یزد اقدام کرده‌اند که ثبت نام ۱۳۷ نفر از آنها قطعی شده است و ۱۳ نفر نیز درحال ثبت‌نام هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۱۶ آذرماه "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان در نشست خبری با خبرنگاران استان بیان کرد‌: تعداد داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ‌ثبت نام آنها هم‌زمان با سراسر کشور از دهم آذرماه در یزد آغاز شده تا ساعت ۱۰ ‌صبح روز آخر ثبت‌نام در چهار حوزه انتخابیه استان به ١٣٧ نفر رسیده است و ۱۳ نفر هم درحال تکمیل پرونده هستند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان ادامه داد: از این تعداد داوطلب ٧٠ نفر در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و بخش ندوشن، ۲۹ ‌نفر در حوزه انتخابیه  مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد، ۱۲ نفر در حوزه انتخابیه اردکان و ۲۶ نفر نیز در حوزه انتخابیه تفت و میبد ثبت نام کرده اند.
صالحی با بیان اینکه از چهار نماینده کنونی استان در مجلس شورای اسلامی تاکنون ۲ نفر ثبت نام نموده اند، ‌افزود: از روز اول ثبت نام تاکنون ۱۰ نفر از بانوان استان برای داوطلبی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶ نفر در حوزه انتخابیه یزد، ‌اشکذر و بخش ندوشن، ۲ ‌نفر در حوزه انتخابیه اردکان، یک نفر در حوزه انتخابیه مهریز،‌ بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد و یک نفر هم برای حوزه انتخابیه تفت ‌و میبد داوطلب شده اند و درحال حاضر هفت درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد به گروه سنی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۴ نفر ‌رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۳۱ نفر ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲۷ نفر رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۲۴ نفر نیز ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۷ نفر در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال و ۶ نفر هم در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال هفت نفر و در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز یک نفر ثبت نام کرده اند.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان با اشاره به شغل داوطلبان ثبت نام شده در این دوره از مجلس شورای اسلامی، گفت: از مجموع داوطلبان ۶ نفر پزشک،‌ ۵ نفر فرهنگی، ۵۸ نفر کارمند ، ۱۸ نفر بازنشسته، ۱۱ نفر استاد دانشگاه، چهار نفر روحانی، سه نفر وکیل و قاضی ، ۲۰ نفر شغل آزاد‌، دو نفر نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و ۱۰ نفر ‌نیز از بقیه حرفه‌ها هستند.
صالحی افزود: پنج نفر از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای تحصیلات حوزوی، ١٧ نفر دارای مدرک دکترا ، ۱۱۱ نفر کارشناسی ارشد و چهار نفر هم کارشناسی می باشند.
رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز آخرین روز ثبت نام داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و این زمان به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
گفتنی است ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود از دهم آذر ماه شروع شده و به مدت یک هفته تا ساعت ۱۸ امروز ادامه دارد.