زمان : 13 Azar 1398 - 15:28
شناسه : 155756
بازدید : 5131
آغاز به کار همایش ملی «ایمنی و معدن» در سرچشمه رفسنجان آغاز به کار همایش ملی «ایمنی و معدن» در سرچشمه رفسنجان همایش ملی ایمنی ، معدن و صنایع معدنی صبح امروز با حضور معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در شهر سرچشمه آغاز به کار کرد .

به گزارش رفسنجان فردا؛همایش ملی ایمنی ، معدن و صنایع معدنی صبح امروز با حضور معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و جمعی از مسئولان کشوری ، استانی و محلی در مجموعه فرهنگی هنری آزادی شهر سرچشمه آغاز به کار کرد. حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در این همایش اظهار داشت : برگزاری این همایش با توجه به اهمیت ایمنی است که از وظایف خاص ما در حوزه تولید است و در مجتمع مس سرچشمه به این باور رسیدیم که ایمنی یک ارزش برای ما است که همکاران ما در کنار تولید و مسائل توسعه ای در دستور کار دارند. وی با بیان اینکه هدف ما دستیابی به ضریب تکرار کمتر از یک هدف ۱۴۰۰ مجتمع مس سرچشمه است در ضریب تکرار نسبت به سال قبل ۶۰ درصد کاهش داشتیم ، تصریح کرد : به روز کردن و شناسایی کانون ها و نقاط پرخطر مجتمع در دستور کار است و هر روز باید به روز باشیم چون خطرات هر روز وجود دارد.
احمدی نظارت مستمر ، جدی و دقیق بر عملکرد فرآیند و تولید و تقویت تیم اچ اس ای و افزایش بازرسی ها در افزایش ضریب ایمنی عنوان کرد و افزود : شرط لازم برای ایمنی فرهنگسازی است که در قالب آموزش همایش و تبلیغات و اقدامات انگیزشی انجام می شود. وی بیان کرد : باتوجه به حجم ترافیک سنگین در مجتمع مس ۹۰ میلیون تن خاک در سال می تواند حوادثی ایجاد کند و می طلبد اول استانداردسازی تجهیزات و به روزکردن وسایل ایمنی را داشته باشیم.
احمدی ادامه داد : سیستم ضدتصادم در معدن را ایجاد کردیم یعنی اقدام در کاهش حوادث و استفاده از تکنولوژی های نوین به طور ویژه در دستور کار داریم. وی خاطرنشان کرد : نیروی کار سرمایه بسیار عظیمی برای ماست که با تلاش و تفکر در کاهش حوادث اهتمام داریم./دنیای معدن