زمان : 08 Azar 1398 - 21:45
شناسه : 155674
بازدید : 3355
بخشی از آسیب های اجتماعی، ناشی از کم توجهی به پرورش دانش آموزان است بخشی از آسیب های اجتماعی، ناشی از کم توجهی به پرورش دانش آموزان است استاندار یزد با استقبال از عنوان انتخاب شده برای اجلاس نماز امسال گفت: انتخاب عنوان "نماز و مدرسه" نشان از باور به لزوم توجه ویژه به بحث پرورش دانش آموزان دارد چرا که بخشی از آسیب های اجتماعی، ناشی از کم توجهی به تربیت بنیادین دانش آموزان است و برای پرورش نسلی خودساخته، باید سرمایه گذاری بیشتر بر روی دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دهیم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در بیست و هشتمین اجلاس استانی نماز که در دانشکده آمفی تئاتر شهید بهشتی شهرستان اردکان و با حضور تعدادی از مسئولان استان برگزار شد، با تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری اجلاس استانی نماز و با بیان اینکه قدم برداشتن در راه اقامه نماز توفیقی برای تمام دستگاه های اداری و سازمانی استان است گفت: خرسندیم که نتایج آن فعالیت ها در اجلاس های اینچنینی مورد ارزیابی قرار می گیرد و باید مدیران تا پایان دوران خدمت در راه برپا داشتن نماز و شعائر دینی در مجموعه تحت مدیریت خود تلاش کنند.
وی بابیان اینکه یکی از نقاط قوت اجلاس امسال پرداختن به بحث نماز دانش‌آموزی است، خاطر نشان کرد: چه خوب است در تمامی برنامه های خود به ویژه در مباحث فرهنگی توجه اصلی را برای این قشر که می‌تواند تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد، بگذاریم.
بالاترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به این نکته که امروز در جامعه فعالیت‌ها و برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در حال انجام است، افزود: متاسفانه دایره تأثیرگذاری و اثربخشی آن بعضاً با چالش‌ها و موانعی روبه‌رو است و  به آن اندازه‌ای که هزینه یا کار در حوزه های فرهنگی و اجتماعی و مذهبی می‌شود اثربخشی لازم را در سطح جامعه نمی‌بینیم که شاید یکی از مهمترین دلایل آن عدم دقت در مخاطب شناسی و اولویت‌بندی در اجرای برنامه‌ها است.
وی با تاکید بر این موضوع که باید بر روی دانش‌آموزان در همه حوزه ها سرمایه گذاری ویژه ای انجام دهیم، گفت: چه‌بسا بی‌توجهی‌ هایی که در گذشته در پرداختن به آموزش دانش‌آموزان صورت گرفته، باعث بروز برخی از مشکلات در جامعه ما شده است.
طالبی با اشاره به وجود جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه گفت: توجه به آموزش ویژه دانش آموزان می تواند از میزان این چالش ها در سال های آینده کم کند.
وی ادامه داد: اگر امروزه با چالش‌هایی در جامعه روبرو هستیم شاید به این دلیل باشد که توجه لازم به تربیت بنیادین در جامعه را نداشته ایم و بیشتر به مسائل درسی و موفقیت‌های دانشگاهی پرداخته ایم و این موضوع در شرایطی است که نیاز به تربیت یک نسل خودساخته داریم.
طالبی در انتها بر لزوم توجه ویژه به دانش آموزان در انجام برنامه ریزی های آموزشی و تربیتی در سطح استان تاکید و ابراز امیدواری کرد مسئولان با کمک یکدیگر بتوانند اقدامات اثرگذاری برای پرورش نسل جدید انجام دهند.