زمان : 05 Azar 1398 - 22:35
شناسه : 155653
بازدید : 6896
شب شعر «یاد استاد» در یزد برگزار می‌شود شب شعر «یاد استاد» در یزد برگزار می‌شود این محفل چهارشنبه 6 آذر، ساعت 18:30 در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.


همزمان با سالگرد درگذشت ادیب و طنزپرداز برجسته معاصر ایران زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد، شب شعر طنز «یاد استاد» با حضور طنزپردازان بزرگ کشور در یزد برگزار می‌شود.
رییس حوزه هنری یزد از برگزاری شب شعر طنز «یاد استاد» هم‌زمان با سالگرد درگذشت  زنده‌یاد ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر، نویسنده، پژوهشگر و طنزپرداز برجسته یزدی خبر داد و گفت: این محفل چهارشنبه 6 آذر، ساعت 18:30 در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.
محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به حضور چهره‌های برجسته و نامی طنز و ادبیات کشور در این مراسم افزود: در این محفل ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری کشور، اسماعیل امینی، امید مهدی‌نژاد، صابر قدیمی، مهدی فرج‌اللهی، خلیل جوادی، نادر ختایی ، عباس حسین‌نژاد و تعدادی از شاعران و طنزپردازان استان یزد آثار نثر و نظم خود را با موضوع «اخوانیه‌ای برای ابوالفضل زرویی نصرآباد» ارائه می‌کنند.
وی بیان کرد: این شب شعر از برنامه‌های همایش ملی نکوداشت زنده‌یاد استاد ابوالفضل زرویی نصرآباد است که با حضور چهره‌های سرشناس طنز و ادبیات کشور، پژوهشگران، نویسندگان، شاعران، هنرمندان، دانشجویان و اهالی فرهنگ و ادب از 6 تا 8 آذر در دانشگاه یزد برگزار می‌شود.
کوچک‌زاده ادامه داد: این همایش به همت دانشگاه یزد، دفتر طنز حوزه هنری کشور، حوزه هنری استان یزد و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای علمی، فرهنگی و اجرایی استان برگزار خواهد شد.
رییس حوزه هنری یزد با بیان این که شب شعر «یاد استاد» همچنین ویژه برنامه محفل طنز «قندشکن» است، خاطر نشان کرد: شاعران، طنزپردازان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای ارائه و خواندن در محافل ماهانه طنز «قندشکن» به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.
محافل ماهانه طنز «قندشکن» چهارشنبه اول هر ماه در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود.
گفتنی است: ابوالفضل زرویی نصرآباد پایه‌گذار دفتر طنز حوزه هنری کشور و بنیان‌گذار نخستین شب شعر طنز در ایران با عنوان «در حلقه رندان» و صاحب آثار متعدد در حوزه ادبیات و طنز بود که 10 آذرماه 1397 در سن 49 سالگی به دلیل عارضه قلبی در احمد آباد مستوفی تهران دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/photo_2019-11-26_22-35-15.jpg