زمان : 22 Aban 1398 - 00:19
شناسه : 155482
بازدید : 5833
بهاباد پایلوت استان یزد در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله بهاباد پایلوت استان یزد در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله باتوجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد، بهاباد به عنوان پایلوت استان یزد در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله تعیین شد که با حضور مسئولین استانی در یکی از مدارس برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ به منظور برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی جلسه ای صبح امروز 21 آبان 98 به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور کارشناسان ستاد مدیریت بحران استان یزد، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار و مسئولین مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد. 

فرماندار بهاباد با تأکید بر اینکه همه باید حداقل اطلاعات را برای آمادگی در هنگام زلزله داشته باشند گفت: یکی از اهداف مانور زلزله، فرهنگ سازی برای آمادگی در هنگام زلزله است و لذا تا زمان برگزاری مانور، دستگاه های مربوطه آموزش های لازم را به مردم و دانش آموزان برای آمادگی در هنگام زلزله ارائه دهند.
"محمدمهدی خانی زاده" تصریح کرد: آموزش نکات ایمنی برای مقابله با بلایای طبیعی نباید محدود به مقطع و زمان خاصی شود بلکه این موضوع باید در طول سال نیز انجام شود.
وی در خصوص بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی این مانور، در کنار دانش آموزان، ساکنین محله¬ های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت خواهند داشت.
خانی زاده با تأکید بر در نظر گرفتن شرایط و تجهیزات شهرستان هنگام وقوع زلزله واقعی افزود: پناه گیری ایمن، خروج ایمن و امدادرسانی به مصدومان از برنامه هایی است که در این مانور دنبال می شود.
در این جلسه جهت بهتر برگزار نمودن مانور زلزله بحث و تبادل نظر شد و تصمیماتی اتخاذ گردید.
بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز چهارشنبه ششم آذرماه 98 با رویکرد "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" برگزار خواهد شد.
گفتنی است باتوجه به زلزله خیز بودن شهرستان بهاباد، بهاباد به عنوان پایلوت استان یزد در این مانور انتخاب شده که باحضور استاندار یزد در یکی از مدارس بهاباد برگزار خواهد شد.