زمان : 27 Mehr 1398 - 21:25
شناسه : 154959
بازدید : 5299
ترامپ خطاب به رایس:تو برای امنیت ملی فاجعه بودی! ترامپ خطاب به رایس:تو برای امنیت ملی فاجعه بودی! رئیس‌جمهور آمریکا مشاور امنیت ملی دولت پیشین این کشور را به خاطر انتقاداتش از او، فاجعه توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که ثابت کرده تاب هیچگونه انتقادی را ندارد این بار سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت قبلی را برای انتقاداتش هدف حمله لفظی قرار داد.

مشاور امنیت ملی دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای از سیاست ترامپ در خاورمیانه به ویژه اقدام تازه در خصوص خارج کردن نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه انتقاد کرده بود.

رایس گفت این سیاست‌ها راه به جایی خوب نخواهند برد. او افزود ترامپ به نحوی موثر بخشی از شمال سوریه را به ترک‌ها واگذار کرده است. مشاور امنیت ملی آمریکا بازگشت تروریست‌های داعش را در پی این اقدام رئیس جمهور آمریکا قابل پیش بینی دانست.

ترامپ نیز در واکنش به انتقادات رایس از او به عنوان فاجعه‌ای در دوران مشاور امنیت ملی خود یاد کرد. رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: سوزان رایس، که به عنوان مشاور امنیت ملی فاجعه‌ای برای رئیس جمهور اوباما بود، اکنون نظراتش را درباره آنچه باید در سوریه انجام دهیم، می‌گوید. خط قرمز‌ها را به یاد داری؟ او اوباما بود. میلیون‌ها نفر کشته شدند. نه متشکرم سوزان، تو یک فاجعه بودی!

رایس در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان ضمن انتقاد از راهبرد‌ها و سیاست‌های ترامپ گفت فرایند تصمیم گیری در شورای امنیت ملی دولت او از هم پاشیده است. مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس، تصمیم دونالد ترامپ در خصوص خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را «دیوانگی محض» توصیف کرد.

اقدام ترامپ در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، یک بار دیگر اختلافات میان کاخ سفید و برخی از حامیان سرسخت رئیس جمهور را در حزب جمهوری‌خواه برملا کرد. سناتور لیندسی گراهام تصمیم ترامپ را در این خصوص «فاجعه‌ای در راه» توصیف کرد.

کاخ سفید اخیرا پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.