زمان : 23 Mehr 1398 - 12:40
شناسه : 154807
بازدید : 3959
اعتیاد محور اصلی برنامه های فرهنگی است/ پیشگیری اولویت مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر فرماندار بهاباد: اعتیاد محور اصلی برنامه های فرهنگی است/ پیشگیری اولویت مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر فرماندار بهاباد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: اعتیاد محور اصلی برنامه های فرهنگی است و در این زمینه توجه بیشتر و نگاه ویژه استان را می طلبد تا شاخص های شهرستان ارتقاء یابد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بهاباد صبح امروز دوشنبه 22 مهرماه 98 به ریاست فرماندار بهاباد و با حضور امام جمعه، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، بخشدار مرکزی و مسئولین ادارات و نهادهای مربوطه در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این جلسه بر استفاده از ظرفیت 31 شهرستان کمتر توسعه یافته تأکید نمود و گفت: اعتیاد محور اصلی برنامه های فرهنگی است و در این زمینه توجه بیشتر و نگاه ویژه استان را می طلبد تا شاخص های شهرستان ارتقاء یابد.

"محمدمهدی خانی زاده" پیشگیری را اولویت مهم در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان نمود و گفت: پیشگیری نیاز به هزینه دارد و خواستار اختصاص بودجه به این شهرستان شد تا بتوان با اجرای برنامه های فرهنگی و همچنین تکمیل اورژانس اجتماعی و راه اندازی کمپ ترک اعتیاد که تمام مراحل درمان و توانبخشی معتادان ارائه شود، بتوانیم در این زمینه ها بهترین نتیجه را داشته باشیم.

وی در ادامه بر ضرورت ارتقاء دادگاه عمومی بهاباد به دادگستری برای تسریع در رسیدگی به پرونده ها و برقراری ایست و بازرسی ثابت برای ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﻗﺎﭼﺎق ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر تأکید نمود.

اختصاص درصدی از اشتغال معادن و کارخانه ها برای حمایت از معتادان بهبود یافته و لزوم افزایش سطح تسهیلات پرداختی بهزیستی به معتادان بهبود یافته از برخی موارد دیگر بود که فرماندار بهاباد مطرح و تصمیماتی در این زمینه ها اتخاذ گردید.

خانی زاده همچنین از جمله اقدامات حوزه پیشگیری را ارشاد دو نفر از توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در شهرستان عنوان و گفت: این افراد از توزیع مواد مخدر دست برداشتند و با حمایتی که صورت گرفت به کار دیگری مشغول شدند.

"حجة الاسلام و المسلمین علی اکبر ابراهیمی بشکانی" امام جمعه بهاباد طی سخنانی بر جمع آوری تجربیات چند دهه گذشته از اقدامات انجام شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و دیگر استان های کشور تأکید نمود.

"محبوبه وفائیان" کارشناس فرهنگی و پیشگیری و جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد به تشریح برخی از طرح های این شورا در حوزه پیشگیری و مقابله از جمله طرح یاریگران زندگی، طرح کاج، تفاهم نامه همکاری با صدا و سیما برای تولید برنامه تلویزیونی و رادیویی و نمایشگاه دیجیتال پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر پرداخت.

در ادامه جلسه برخی از مسئولین به ارائه گزارش مختصری از عملکرد خود در حوزه پشگیری، درمان و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر پرداختند.