زمان : 24 Ordibehesht 1399 - 02:41
شناسه : 154764
بازدید : 5376
در حال تکمیل / حسن روحانی در نشست خبری: تورم نقطه به نقطه ما از 52درصد به 34 درصد رسیده / رشد اقتصادی ما مثبت خواهد شد در حال تکمیل / حسن روحانی در نشست خبری: تورم نقطه به نقطه ما از 52درصد به 34 درصد رسیده / رشد اقتصادی ما مثبت خواهد شد

یزدفردا:رئیس جمهوری گفت: تورم نقطه به نقطه ما از 52درصد به 34 درصد رسیده است و پیش بینی ما این است که روند کاهشی ادامه دارد.

 

 به گزارش یزدفردا به نقل از خبر فوری، حسن رو حانی در نشست خبری خود ابتدا به حضور مردم در مراسم اربعین اشاره کرد که نسبت به سال های پیش گسترده تر است. او از ستاد اربعین ایران و دولت و مردم عراق تشکر کرد . گفت: خوشحالم در مقطعی در محضر اصحاب  رسانه هستم که یک موقعیت سخت را پشت سر گذاشتیم.

رئیس دولت دوازدهم بیان کرد: از آغاز دولت یازدهم تا دی 96 مسیری را طی کرد که همه شاخص های سیاسی، امنیتی و منطقه ای و به ویژه اقتصادی مسیر درست و مثبت خود بود اما از دی ماه 96 وارد شرایط جدیدی شدیم، کبریت این شرایط ابتدا در داخل و سپس از خارج زده شد. ما با شرایط سخت وارد سال 97 شدیم.

روحانی بیان کرد: پیش بینی اقتصادی بسیاری تحلیلگران داخلی و خارجی این بود که سال سختی داریم و سال 98 سخت تر خواهد شد. حتی برخی تحلیل گران بحث تورم سه رقمی را برای ایران مطرح کردند اما در این 18 ماه ملت بزرگ ایران، دولت و سایر ارکان نظام توانستند از این بحران عبور کنند

وی گفت: به طور قاطع اعلام می کنیم که ادعای آمریکا و صهیونیست و... برای آسیب زدن به نظام شکست خورده است و همه آنها اعلام می کنند که ما بحران را عبور کرده ایم.

روحانی با بیان اینکه از مرداد ماه روند عوض شده، اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه ما از 52درصد به 34 درصد رسیده است و پیش بینی ما این است که روند کاهشی ادامه دارد.در تورم 12 ماهه روند کندتری داریم اما پیش بینی می شود رشد اقتصاد ما مثبت شود.


روحانی افزود: اشتغال در تابستان امسال رکورد بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و ما در تابستان امسال نسبت به پارسال ۸۴۳ هزار اشتغال خالص داریم و بیکاری ما از بالای ۱۲.۳ دهم به ۱۰.۵ درصدکاهش پیدا کرده یعنی یک و هشت دهم منفی شده و این به معنای موفقیت ایران در بخش اقتصادی است.
وی ادامه داد: در زمینه صادرات و واردات شرایط مناسب‌تر از سال گذشته داریم. هم صادرات ما رشد بیشتری دارد و هم تراز ما اگرچه مثبت در ۶ ماهه نیست اما نسبت به پارسال بهتر است. در ۶ ماهه پارسال ۱.۵ میلیارد تراز منفی داشتیم و امسال کمتر از ۳۰۰ میلیون دلار بنابراین شرایط واردات و صادرات ما در مسیر درست قرار گرفته است.
رئیس جمهوری گفت: نرخ ارز که شاخص حائز اهمیتی است از سال گذشته نسبت به امسال حرکت کاهشی داشته و به سمت تعادل حرکت کرده است و طبق آمار بانک مرکزی در این یک‌سال گذشته از این مهرماه تا مهرماه سال قبل حدود ۴۰ درصد بر ارزش پول ملی افزوده شده است.
وی افزود: همه آمارها و ارقام ها و شاخص‌های اقتصادی به ما می گوید که ما در مسیر آرامش اقتصادی در حال حرکت هستیم. البته دولت انتظارات بیشتری برای تغییر در برخی ساختارها داشت که بتواند بیشتر به مردم در رفع مشکلات کمک کند.

روحانی با اشاره به سفر اخیر خود به نیویورک تصریح کرد:‌ از لحاظ سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران شرایط بسیار قوی تر و مستحکمی دارد، در سازمان ملل کاملا برای ما روشن بود که همه کشورهای دنیا اذعان دارند که ایران 97 از ایران 98 قوی‌تر است و همه ایستادگی ملت ایران را تحسین می‌کردند. البته 18 ماه سختی بر مردم ما گذشت به ویژه کسانی که دارای درآمد و حقوق ثابت بودند، با همه وجودمان در دولت مشکلات مردم را حس می کردیم، اما این کار دولت بود که توانست شاخص ها را علیرغم فشارها برگرداند که این کار سختی بوده و از همه کسانی که به ما کمک کردند، تشکر می‌کنم.

روحانی با بیان اینکه مسئولین در این جنگ بزرگ روانی، سیاسی و اقتصادی نترسیدند، گفت: در این جنگ شکست نخوردیم و راه آینده را بهتر از گذشته ادامه خواهیم داد. تمام تلاش دولت این است که در دو سال باقی مانده آرامش و ثبات را به زندگی مردم برگرداند و از مردم تقاضای کمک می‌کنیم تا در این راه پیروز باشیم.

 

سوالات خبرنگاران از رئیس‌جمهور

- آقای رئیس‌جمهور سه کشور اروپایی با بیانیه اخیر خود در عمل نشان دادند که از آمریکا تبعیت می‌کنند و نمی‌توانند به عنوان شریک تجاری روی آنها حساب کرد. چشم انداز رابطه ایران با انگلیس و فرانسه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

روحانی: آمریکا به دلیل فشار افراطیون داخلی و فشار رژیم صهیونیستی و عربستان که این دو،‌ اعتراف کردند که در موضوع خروج آمریکا از برجام همه تلاش خود را به کار گرفتند یک خطا و اشتباه بزرگی را آمریکا مرتکب شد. کار هوشمندانه نظام جمهوری اسلامی انجام داد چرا که آنها می‌خواستند ما از برجام خارج شویم و آمریکا بار تخلف خود را حمل نکند. ما اجازه ندادیم آمریکا در این زمینه بار را بر دوش ایران و دیگران بگذارد و همچنان بر دوش آمریکاست، امروز به جز دو سه کشور کوچک هیچ دولت و کشوری نیست که کار آمریکا را تایید کند و همه این را به نوعی محکوم می‌کنند. 5 کشور باقی مانده قرار شد خروج آمریکا را به نحوی جبران کنند.

 

این خبر در حال تکمیل است....