زمان : 20 Mehr 1398 - 20:33
شناسه : 154524
بازدید : 3167
میرلوحی : با یک قانون "از کجا آوردی" نمی شود با فساد موجود مبارزه کرد میرلوحی : با یک قانون "از کجا آوردی" نمی شود با فساد موجود مبارزه کرد

یزدفردا :یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر قانون از کجا آورده‌ای درست و با قدرت اجرا شود یک قدم به سمت بهبودی است؛ چراکه لااقل افکار عمومی یه چنین موضوعاتی حساس می شود.

 

محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با اجرایی شدن قانون از کجا آورده‌ای، اظهار کرد: ساختار اقتصادی ما اشکالات زیادی دارد. اعلام دارایی مسئولین یک قانون خوب است و در خیلی از کشورها فراتر از این که ما هستیم این کار انجام می شود. یعنی در کشورهایی رئیس‌جمهور هر سال باید دارایی‌هایش را اعلام عمومی بکند و افزایش دارایی‌اش را به اطلاع مردم برساند.

وی ادامه به نقطه ضعف قانون فعلی اشاره کرد و گفت: طبق قانون فعلی اموال مقامات محرمانه تلقی می شود. در حالی که در کشورهای پیشرفته مرسوم است که اعلام عمومی کند. ترامپ را نمی دانم اما اوباما سال به سال اموالش را اعلام می کرد.



این فعال سیاسی گفت: اینکه مردم مطلع باشند و نظارتی برای کنترل دارایی‌ها و جلوگیری از افزایش دارایی مقامات وجود داشته باشد یک  اتفاق خوب است، اما کافی نیست.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با فساد در کشور گفت: مبارزه با فساد در کشو ما فقط به این یک اقدام منحصر نمی شود؛ ما نیازمند استفاده از قوانینی هستیم که ریشه فساد را بشکاند. در کشورهای دیگر به خاطر نظام جامع مالیات و قوانین ضد پول شویی کسی نمی‌تواند اموالش را به نام دیگران کند و از مالیات فرار کند اما در شرایطی می ‌شود بدون ثبت رسمی حتی اموال را به نام کسی کرد و با یک قرارداد آن را برای خود نگه داشت.

این عضو شورای شهر همچنین گفت: اگرهمین قانون هم درست و با قدرت اجرا شود یک قدم به سمت بهبودی است؛ چراکه لااقل افکار عمومی یک چنین موضوعاتی حساس می شود. به افکار عمومی این پیام را می‌دهد که مسئولان وظیفه خدمت دارند نه مال اندوزی. اما حقیقتش این است با یک قانون و قاعده نمی شود با فساد موجود مبارزه کرد.

وی در پایان گفت: باید به سمت اقتصاد آزاد و غیر رانتی و رقابتی برویم و جا به جایی اموال و املاک زیر ذره بین نظام مالیاتی قرار بگیرد. اف ای تی اف یا پالرمو ای که می گوییم در همین راستا است.

 

منبع: ایسنا