زمان : 20 Mehr 1398 - 11:38
شناسه : 154515
بازدید : 3310
وجود دفاتر تسهیل‌گری نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی استان است معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار: وجود دفاتر تسهیل‌گری نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی استان است معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی استاندار از دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی منطقه اسکان یزد بازدید کرد و وجود این دفاتر را نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی استان دانست.

به گزارش اداره کل رابط عمومی استانداری یزد، "‌احمد ترحمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌به‌منظور نظارت و آگاهی از فعالیت های دفتر تسهیل‌گری منطقه اسکان یزد از دفتر تسهیل‌گری این منطقه بازدید کرد.
در این بازدید کارشناسان مربوطه ضمن معرفی ساختار و ارائه گزارش عملکرد دفتر تسهیل گری از زمان افتتاح تاکنون، به بیان مشکلات، چالش ها و نیازهای منطقه اسکان و دفتر تسهیل گری این منطقه پرداختند.
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن تقدیر از عملکرد مثبت و اثرگذار این دفتر در طول ماه‌های گذشته، گفت: دفاتر تسهیل گری متشکل از جوانانی نخبه و باانگیزه هستند که حضورشان نوید بخش توسعه متوازن و توانمندساز جامعه محلی بوده و پل ارتباطی بین مردم و نهادهای دولتی و استانداری و دستگاه های وابسته به استانداری ‌است.
"‌احمد ترحمی" ایجاد این دفاتر را ایده ای بسیار مناسب ارزیابی کرد و راه حل مشکلات مردم را در گرو مشارکت، توانمندسازی و حضور مردم در عرصه های اجتماعی دانست و ‌ادامه داد: راه توسعه هر کشور مشارکت و همکاری مردم در حل مشکلات است و این روند در کشورهای اروپایی و توسعه یافته نیز در حال اجراست.
وی ضمن انتقاد از پیچیدگی و کندی سیستم اداری کشور، فعالیت دغدغه مند دفاتر تسهیل گری با اتکا بر تجربیات علمی را، راه نجات و حل مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان برشمرد.
ترحمی افزود: دفاتر تسهیلگری باید ضمن توانمندسازی مردم محل، با کمک معتمدین و افراد بانفوذ محل از ساختمان سازی بی رویه در این مناطق جلوگیری کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌در پایان ضمن اعلام آمادگی این معاونت جهت حل و رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار استان، ارائه مشکلات و چالش های پیش روی این مناطق به همراه راه حل ها و راهکارهای پیشنهادی را از کارشناسان دفتر تسهیل گری و توسعه محلی منطقه اسکان یزد خواستار شد.
دفتر تسهیل گری منطقه اسکان، مرداد ماه سال جاری با حضور استاندار یزد افتتاح شد و با حضور پنج کارشناس در زمینه های اقتصاد، حقوق، مددکاری، شهرسازی و اجتماعی آغاز به کار نمود.
حضور در محله، جلب اعتماد ساکنین و اعتمادسازی، ارتباط با معتمدین محل، شناسایی ظرفیت ها، مهارت‌ها و قابلیت های ساکنان و خصوصا بانوان و جوانان منطقه، بروز رسانی نقشه منطقه و دارایی سنجی از اقدامات دفتر تسهیل گری منطقه اسکان است.
گفتنی است معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان از آموزشگاه درحال ساخت "شهید محمدحسین محمدخانی"  ‌در محدوده جاده فرودگاه بازدید کرد.