زمان : 14 Mehr 1398 - 21:09
شناسه : 154078
بازدید : 5374
فرماندار بهاباد از کارمندان دامپزشکی شهرستان تجلیل نمود فرماندار بهاباد از کارمندان دامپزشکی شهرستان تجلیل نمود به مناسبت روز دامپزشکی فرماندار بهاباد به همراه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری از رئیس و کارمندان شبکه دامپزشکی شهرستان بهاباد با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل نمود و بر ضرورت صیانت از سرمایه ی دام و طیور شهرستان و پیشگیری از بیماری های واگیردار تأکید نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ به مناسبت روز دامپزشکی صبح امروز14 مهرماه98 "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد به همراه "محمدهوشمند" معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری از رئیس و کارمندان شبکه دامپزشکی شهرستان بهاباد با اهداء شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل نمود.

فرماندار بهاباد در این مراسم با تبریک روز دامپزشکی و قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط این شبکه در راستای حفظ سلامت و بهداشت جامعه گفت: دامپزشکی یکی از حساس ترین ارگان ها می باشد و در خط مقدم حوزه سلامت قرار دارد.

"محمدمهدی خانی زاده" با تأکید بر صیانت از سرمایه ی دام و طیور شهرستان افزود: با توجه به بيماری های واگیردار و مخاطراتی که برای مردم دارد، نظارت های مستمر دامپزشکی باید بيش از پيش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اگر در بحث پیشگیری وارد نشویم قطعاً هزینه های درمان چندین برابری و جبران ناپذیر به همراه خواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بهاباد در بیان گزارشی از عملکرد این شبکه، بیشتر معضلات بهداشتی شهرستان را مربوط به طیور محلی و مجتمع های روستایی عنوان نمود و گفت: عدم رعایت اصول پیشگیری و نکات بهداشتی منجر به گسترش بیماری ها به دیگر مرغداری ها می شود.

"محمدعلی دادگرنیا" با اشاره به افزایش مغازه های فروش لبنیات محلی در شهرستان و لزوم رعایت نکات بهداشتی افزود: در راستای تأمین بهداشت عمومی و سلامت مصرف کنندگان بازدیدهای مکرر از سطح شهر در دستور کار می باشد و از شهروندان خواست تا فرآورده های پروتئینی و لبنی را از اماکن عرضه مجاز تهیه نمایند.

در ادامه مسائل و مشکلات تعمیراتی ساختمان این شبکه و پیش سردخانه کشتارگاه دام بهاباد مطرح شد که قرار شد با پیگیری و حمایت فرمانداری نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

گفتنی است شبکه دامپزشکی بهاباد از سال 1366 فعالیت خود را در محل جهادکشاورزی شهرستان شروع نمود و در سال 1372 ساختمان فعلی این شبکه افتتاح شد.