زمان : 14 Mehr 1398 - 12:16
شناسه : 154035
بازدید : 5579
جام جهانی والیبال؛ ایران یک - برزیل 3 شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل جام جهانی والیبال؛ ایران یک - برزیل 3 شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل
یزدفردا:تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ به مصاف برزیل رفت و شکست خورد.

تیم ایران در بازی مقابل برزیل با ترکیبی جوان وارد زمین شد. با استراحت سعید معروف برای سومین بازی متوالی، جواد کریمی، پوریا یلی، امیرحسین اسفندیار، پوریا فیاضی، علی شفیعی، مسعود غلامی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) بازیکنان شروع کننده ایران بودند.

لئال، لوکاس، آلن سوزا، مائوریسیو، برونو رزنده، لوکارلی و تالس هوس (لیبرو) بازیکنان برزیل بودند. مشخصه بازی ایران در این ست را می‌توان شادابی بازیکنان و نمایش دلچسب آن‌ها دانست. ضمن اینکه آنالیز خوب تیم ملی برزیل، شناسایی مهاجمان این تیم را برای مدافعان ایران راحت‌تر کرده بود. ۴ دفاع روی تور موید همین موضوع بود. عملکرد مهاجمان ایران نیز یک سر و گردن بهتر از حریف قدرتمند آمریکای جنوبی خود بودند. اشتباه بد موقع پوریا یلی دو تیم را در امتیاز ۲۳ مساوی کرد و اسپک خارج از زمین علی شفیعی، امتیاز ۲۴ را تقدیم برزیل کرد. ولی باز هم ایران به بازی برگشت و سرویس بدون بازگشت علی شفیعی نتیجه ۲۷ بر ۲۵ برای ایران به ارمغان داشت.

این دومین ست باخته برزیل در جام جهانی و نخستین دیداری است که برزیل با شکست در ست نخست آغاز می‌کند. تیم والیبال ایران تا پایان ست اول، ۱۵ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۷ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل برزیل نیز ۱۳ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۹ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.

با بیرون ماندن بازیکنان با تجربه تیم ملی برای سومین دیدار متوالی و اصرار کولاکوویچ برای حفظ آن‌ها در زمین به نظر می‌رسد او در حال آزمایش ترکیب‌های مختلف و مهم‌تر از آن، دادن اعتماد به نفس و تجربه به بازیکنانی مثل جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار است. برزیلی‌ها ست دوم را با حملات موثرتر، کاملاً متفاوت آغاز کردند و افزایش اشتباهات بازیکنان ایران نیز، اختلاف امتیازات را بیشتر کرد. دریافت بهتر بازیکنان برزیل، دست پاسور این تیم برای استفاده از نقشه‌های مختلف را باز گذاشته بود. ثبت امتیاز ۲۱ بر ۱۶ برای برزیل، بازیکنان ایران را برای ادامه بازی تقریباً ناامید کرد. بازیکنان ایران تلاش کردند که به جریان بازی برگردند، ولی نتیجه ست دوم ۲۵ بر ۲۱ برای برزیل بود.

تیم والیبال ایران تا پایان ست دوم، ۲۸ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۱۲ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل برزیل نیز ۲۹ امتیاز از اسپک، ۲ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.

در ست سوم، استرس از بازیکنان ایران دور شده بود و همپای برزیل امتیاز می‌گرفتند. اسپک هدف‌دار پوریا فیاضی از منطقه ۲ امتیاز ۲۱ بر ۲۰ برای ایران با روی تابلو ثبت کرد.

اسپک‌های موثر بازیکنان ایران و سرویس‌هایی که برزیلی‌ها به خارج زمین زدند، ۲۴ بر ۲۲ ایران را پیش انداخت. ویدئو چلنج برزیل و خطای پوریا یلی نتیجه را در امتیاز ۲۴ مساوی کرد. نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۷ برای برزیل بود.

تیم والیبال ایران تا پایان ست سوم، ۴۴ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۲۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل برزیل نیز ۴۴ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۴ پوئن سرویس و ۲۴ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.

آمار عملکرد ۲ تیم در ابتدای ست چهارم شباهت زیادی به هم داشت و تنها نکته‌ای که باعث برتری برزیل در ست‌های دو و سوم شده بود، تجربه بیشتر برزیلی‌ها و اشتباهات بازیکنان ایران بود. در ست چهارم نیز ایران ۷ بر ۳ از حریف پیش افتاد، ولی برزیلی‌ها با اسپک‌های بلند خود نتیجه را ۹ بر ۹ مساوی کردند. کسب ۳ امتیاز متوالی توسط برزیل که نتیجه را در امتیاز ۱۳ مساوی کرد، وقت استراحت تیم ایران را به دنبال داشت. سریال اشتباهات بازیکنان ایران از حساس‌ترین امتیازات آغاز شد. تیم ایران در ست چهارم ۲۵ بر ۲۲ مغلوب حریف نامدار خود شد.

تیم والیبال ایران در پایان ست چهارم، ۵۸ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و در مقابل برزیل نیز ۵۹ امتیاز از اسپک، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۵ پوئن سرویس و ۳۰ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آورد.

تیم ملی ایران در ششمین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ از ساعت ۱۲:۳۰ چهارشنبه به مصاف تیم آمریکا می‌رود.