زمان : 30 Shahrivar 1398 - 18:03
شناسه : 153630
بازدید : 4352
طرح پهنه تاریخی باغ دولت آباد یزد مورد بررسی قرار گرفت طرح پهنه تاریخی باغ دولت آباد یزد مورد بررسی قرار گرفت درجلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان یزد که به ریاست استاندار و سایر اعضا در استانداری یزد برگزارشد به موضوع بررسی طرح پهنه تاریخی شهر یزد بعنوان یکی از طرح های تاریخی، گردشگری و تجاری پرداخته شد .

 در ابتدای این جلسه، مشاور طرح به بررسی ابعاد مختلف پروژه  پرداخت و گزارشی از مطالعات انجام شده را ارئه نمود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد در ادامه این نشست گفت این جلسه با یک دستورکار خاص، با حضور استاندار محترم و سایر اعضا برگزار گردید ، مباحثی در خصوص تهیه سند حفاظت و بازآفرینی پهنه تاریخی باغ دولت آباد  مورد بحث و اتخاذ تصمیم  قرار گرفت .

 رضا یادگاری با اشاره به جایگاه و اهمیتی که این پهنه  مهم تاریخی دارد خاطرنشان کرد  قرار دادی با شرکت بازآفرینی شهری و مشاور منعقد شده که انشالله با در نظر گرفتن تمام جوانب و ارتباط این فضای تاریخی با سایر فضاهای پیرامونی، شاهد تحول خوب شهری در حوزه بازآفرینی با شیم .

وی در ادامه افزود این مجموعه مهم  و با ارزش، با پهنه گسترده تاریخی که دارد با همراهی و همگرایی دستگاههای مرتبط و اجرایی استان  مثل میراث فرهنگی، شهرداری و راه وشهرسازی بتوانیم  برای شهر، مجموعه مناسب فرهنگی و گردشگری  خوبی را فراهم نمائیم .

این مقام مسئول با یادآور شداین طرح در فاز های مختلف طراحی به مرحله اجرا خواهد رسید  و فاز اول این طرح در منطقه جلو خان و اراضی پیرامونی مرتبط با طرح، عملیاتی خواهد شد.

یادگاری با اظهار امیدواری از اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح افزود: ما با اجرای این طرح شاهد فضاهای  جدید و مناسب شهری خواهیم بود که انشالله  بتواند به نیازهای این شهر نیز  پاسخ  دهد  .