زمان : 26 Shahrivar 1398 - 19:57
شناسه : 153577
بازدید : 3784
پیدا کنید پرتقال فروش را پیدا کنید پرتقال فروش را زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

ناگهان در هفته گذشته همزمان زیرنویس خبر فوری تلویزیون‌های داخلی و خارجی این بود: «فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه پاریس کنار هواپیمای ترامپ و شش هواپیمای قدرت‌های جهانی» بعد معلوم شد دکتر ظریف «هلک و پلک» از شرق عالم به غرب عالم نفس‌سوز سفر کرده است. صبح و قبل از سفر بی‌دعوت و بی‌برنامه‌ریزی شده هم آشیخ حسن اعتدال‌الملک انگشت بریده بودند و از زبانشان در رفته بود که اگر کشورم آباد شود با هرکس در هرجا حاضر به ملاقاتم و عکس هم گرفته می‌شود حتی با جنابعالی! که‌ای دل غافل این سخنرانی آن سفری که در تهران فشارخون عده‌ای و بخار دیگ زودپز غیرت دلواپسان را بالا زده و سوپاپ‌های تحملشان را ترکانده که استقلال و اقتدار و مقاومت بر باد رفت.

در این حال شایعه شد که از دفتر رییس‌جمهور تلفنی خواسته شده بود که یکی به خیمه‌گاه «مکرون» در پاریس رفته به ظریف بگوید: اگر می‌خواهی یکبار دیگر آشیخ حسن را زنده و سالم ببینی و اگر آب در دستت هست بگذار و فوراً برگرد و مواظب باش یک وقت با آن فرد دست ندهی و دیدار نکنی برگرد که (پشیمان می‌شی آخر) تونگو خیلی اتفاقی و بی‌ربط و رابطه در ریاض و دبی هم شیخ سلمان و امیر امارات دو دست تاسف و خشم بر سرزده پدر موبایل «مکرون» را از قبر درآوردند که مبادا واسطه و دلال دوستی شوی فلانی را برگردان (پشمان می‌شی آخر) فکر می‌کنید قضیه تمام شدنه باز هم قضیه خشمناکی و جوش آمدن دیگ غیرت و تاسف ادامه دارد در «اورشلیم» بدبخت فلک زده‌ای به نام «نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستها خودش را به دیوار ندبه رسانده و یک دست دعا به درگاه «یهُوَه» یک دست در حال گرفتن موبایل ترامپ ولی نه «یهُوَه» جواب می‌داد نه تلفن همراه ترامپ زیرا فقط از موبایل ترامپ صدای خانمی شنیده می‌شد مشترک مورد نظر تو دلش قند مذاکره در حال آب شدن است بعدا تماس بگیرید.

حالا من گیج و منگ وسط دیگ‌های غیرت به جوش آمده و بین اضلاع مثلت ضد مذاکره و صلح و عکس گرفتن دلواپسان تهرانی و دل نگران عربی و دل آشوبان عبری گیج شده فکر می‌کنم چه ارتباطی بین دیگ‌های به جوش آمده اضلاع این مثلث مختلف‌الاهداف و المنافع است؟! نمی‌دانم! ولی گفتند پرتقال فروش سر کوچه دفتر «آیینه» می‌داند پس لطفاً پیدا کنید پرتقال فروش را!!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/XEPh1