زمان : 18 Shahrivar 1398 - 01:23
شناسه : 153521
بازدید : 4732
 شبنم نعمت‌زاده بازداشت شد شبنم نعمت‌زاده بازداشت شد

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: شبنم نعمت‌زاده؛ دختر وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت بازداشت شدو به اتهامات وی دوشنبه هفته آینده رسیدگی می‌شود.

برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل و روانه زندان شد.

براساس این گزارش، انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع جزییات پرونده این فرد بوده است که به همراه آقای لشگری پور و شرکتی که توسعه دارویی بوده در مظان اتهام هستند که محاکمه آن‌ها صورت خواهد گرفت.

 

مرداد سال گذشته خبری مبنی بر کشف انباری در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان منتشر شد و برخی آن را متعلق به دختر نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که تعداد زیادی از این داروها تاریخ مصرف گذشته و اغلب این داروها جزو داروهای جنرال و مکمل‌ها بوده است.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه گفت: این فرد دو پرونده داشته است. یکی از این پرونده‌ها به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و دیگری به ارزش پنج میلیارد تومان بوده است که برای پرونده اول، حکم صادر و اجرا شده و تمامی داروهای انبار این خانم با هزینه شخصی خود معدوم شده است.

وی درباره پرونده دیگر این فرد گفت: پرونده پنج میلیاردی این فرد که مربوط به قاچاق دارو است، مفتوح بوده و به دلیل اینکه در صلاحیت تعزیرات نبود به دادسرای استان کرج ارجاع شده است.

محمدرضا نعمت‌زاده (وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت) که پس از مدتی بدهکاری کلان دخترش به سیستم دارویی کشور را تأیید کرد، در این زمینه گفت: دخترم در گذشته بر اساس مجوزهایی واردات دارو انجام می‌داد اما در چند سال گذشته با همکاری فردی یک شرکت پخش راه‌اندازی کرد که در طول یک سال اخیر فروش آنها متوقف شده و مشغول پرداخت بدهی این شرکت است.

وی افزود: فرد متخلف در شرکت پخش فرار کرده و دخترم درگیر بازپرداخت بدهی‌ها است.

به گفته یکی از سهامداران شرکت شفادارو، شبنم نعمت‌زاده در مجموع به این شرکت و دو شرکت دیگر بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان بدهکار است که این بدهی در زمستان ۹۶ موجب شکایت از او و گشوده شدن پرونده قضایی برای وصول این مطالبات از دختر وزیر اسبق شد.

امروز یکشنبه ١٧ شهریور ماه نیز قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه دادگاه بانک سرمایه اعلام کرد که جلسه رسیدگی به پرونده خانم نعمت زاده دوشنبه هفته آینده بیست و پنجم شهریور ماه برگزار می شود.