زمان : 16 Shahrivar 1398 - 08:52
شناسه : 153488
بازدید : 3484
توجه جدی به تعاونی‌ها در شرایط جنگ اقتصادی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در یزد مطرح کرد: توجه جدی به تعاونی‌ها در شرایط جنگ اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از اینکه در کشور تنها زمانی که با مشکل مواجه هستیم به صورت جدی به تعاونی فکر می‌کنیم گفت: امروز که وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم، باید نسبت به ظرفیت تعاونی‌ها توجه بیشتری کنیم.

یزدفردا:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز تاسف از اینکه در کشور تنها زمانی که با مشکل مواجه هستیم به صورت جدی به تعاونی فکر می‌کنیم گفت: امروز که وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم، باید نسبت به ظرفیت تعاونی‌ها توجه بیشتری کنیم.

 "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در سالن کوثر برگزار شد، اظهار داشت: در هفته تعاون امسال اقدامات بسیار خوبی در ارتباط با تعاونی‌ها و 643 طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 18 هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

شریعتمداری ضمن ابراز تاسف از توجه به بخش تعاون در زمان‌هایی که در جامعه دچار مشکلات اقتصادی هستیم، اظهار کرد: همچنان که در دوران جنگ تعاونی‌ها مورد توجه ویژه قرار گرفته‌بودند، امروز که وارد جنگ اقتصادی شده‌ایم، باید نسبت به ظرفیت تعاونی‌ها توجه بیشتری کنیم.

وی همچنین در تمجید از فعالیت تعاونی‌ها تصریح کرد: فعالیت تعاونی‌ها با روح مردم آشناتر و ضرورت دارد که دولت در جایگاه نظارت باشد و از تصدی‌گری در حوزه تعاونی‌ها خارج شود. این مقام عالی وزارت با اشاره به اینکه نزدیک به یک میلیون مسکن توسط تعاونی‌های مسکن در کشور ساخته شده، عنوان کرد: در همه کارهایی که انجام می شود مشکلات و دردسرهایی وجود دارد که در فعالیت تعاونی‌ها درصد بسیار کمی از این ساخت و سازها با مشکل روبرو شده است.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه تعاونی‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستیم که اگر این بخش به درستی مورد استفاده قرار بگیرد، قطعا بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز فعالیت صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاونی‌ها با نرخ‌ بسیار کمی به جای وثیقه ملکی می‌توانند ضمانت‌نامه معتبر در اختیار تعاونی‌ها قرار دهند تا با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صندوق برای توسعه کار خود استفاده کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌های زنان 41 درصد از تعاونی‌های کشور را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: تعاونی‌های زنان توانسته‌اند با بهره‌گیری از مشاغل خرد به خوبی در کشور اقدام به فعالیت‌ اقتصادی کنند و همچنین در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی زنان هم فعالیت داشته باشند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی‌های یزد باید 50 هزار اشتغال ایجاد می‌کردند در حالی که آمار اشتغال ایجاد شده نزدیک به 30 هزار نفر بوده است.