زمان : 08 Shahrivar 1398 - 12:28
شناسه : 153429
بازدید : 3289
یزد ‌نه‌تنها حسینیه ایران بلکه حسینیه جهان است رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران: یزد ‌نه‌تنها حسینیه ایران بلکه حسینیه جهان است رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی ضمن قدردانی از برگزاری ‌شایسته این اجلاس به میزبانی استان یزد، خاطرنشان کرد: یزد ‌نه‌تنها حسینیه ایران بلکه حسینیه جهان است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، پنج‌شنبه شب هفتم شهریورماه ۹۸‌ و همزمان با بزرگداشت هفته دولت مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور "آیت الله محمدرضا ناصری" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "عبدالعلی علی عسگری" رئیس سازمان صدا‌وسیمای جمهوری اسلامی ایران، "حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، "محمدمهدی رحمتی" رئیس بسیج رسانه ملی و رئیس اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی، "‌سیدابوالفضل موسوی" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شخصیت ها و مقام های کشوری و استانی در میدان تاریخی امیرچخماق یزد برگزار شد.
رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم ضمن قدردانی از برگزاری شایسته این اجلاس به میزبانی استان یزد، گفت: یزد با هیئت های مذهبی، معنویت، مردم با ایمان، صبور و سخت کوشی که دارد نه‌تنها حسینیه ایران بلکه حسینیه جهان است.
"عبدالعلی علی عسگری" فلسفه تشکیل این اجلاس بین‌المللی ‌را بیان مظلومیت امام حسین(‌ع) و شهدای دشت نینوا ‌عنوان کرد.
وی تبیین فرهنگ عاشورا را مهم‌ترین دستاورد فرهنگ عاشورایی در ایران دانست و ادامه داد:‌ ضروری است نسل جوان با غیرت، بصیرت و اخلاق حسینی آشنایی بیشتری پیدا کنند زیرا فرهنگ حسینی و عاشورایی مهم‌ترین جاذبه ایران اسلامی در مکتب اهل بیت(‌ع) است.
‌علی عسگری افزود: جان مایه بقای اسلام و شیعه به عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)است و حضرت امام خمینی(ره) هم فرمودند: "‌این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است."
وی ‌خاطرنشان کرد: در چهل سال حیات طیبه انقلاب اسلامی که با حوادث مختلفی روبه‌رو بوده ایم، جوانان ما به میدان رفتند و از حریم اسلام، شیعه و ایران دفاع کردند و به شهادت رسیدند، شهدایی که امروز هم قدرت ما به خاطر آنهاست.
رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهدای انقلاب به تاسی از امام حسین(ع) به میدان رفتند، گفت: یکی از فرازهای شجاعت و غیرت حسینی این بود که این شجاعت و غیرت در وجود امام راحل بروز کرد و موجب به میدان آمدن ملت ایران در برابر رژیم تا دندان مسلح شاه شد و مردم با دست خالی آن رژیم را سرنگون کردند.
علی‌عسگری ‌ادامه داد: اگر در زمانی حصرت امام حسین(ع) به شهادت رسید و آنها تصور می‌کردند قدرت اسلام را خاموش کرده‌اند، به خوبی معنای پیروزی خون بر شمشیر را فهمیدیم و به لطف و اراده الهی دیدیم که چگونه خون امام حسین(ع) این انقلاب را پیروز کرد و اسلام را بر کفر غلبه داد.
وی افزود: ما هرچه داریم از مفهوم مقاومتی است که در فرهنگ عاشورا نهفته است و حتی در جنگ تحمیلی وقتی به ما حمله شد، باز هم امام حسین(ع) به فریاد ما رسید و ایران اسلامی برابر دشمنان پیروز شد.
رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: امروز زندگی و رفتار ما با یک تهاجم فرهنگی گسترده‌ای از طرف دشمنان مواجه است و دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی و راه‌های دیگر به ما حمله می‌کند.
‌وی ادامه داد: امروز هم ما محتاج امام حسین(‌ع) هستیم و باید به آن حضرت پناه ببریم، شور و اقتدار و عزت حسینی به ما کمک می‌کند که بتوانیم در این تهاجم فرهنگی بر دشمن غلبه کنیم و پیرغلامان حسینی و مداحان و تمام افرادی که می‌توانند با مردم و جوانان صحبت کنند، باید این مسیر را ترویج نمایند.
علی عسگری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز هیئت‌های مذهبی باید در راستای عمل به گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، در هر زمینه‌ای ازجمله حرکت جهادی، حمایت و رونق تولید، ترویج فرهنگ‌های ارزشی به ویژه عفاف و حجاب تلاش کنند.
در این اجلاس بین‌المللی از پیرغلامان و خادمان حسینی از ٢٨ کشور جهان و پیرغلامان ایران و استان یزد، ‌خانواده سومین شهید محراب  "آیت الله شهید صدوقی(‌ره)"، ‌خانواده "زنده یاد حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی"، ‌خانواده شهید مدافع حرم "شهید محمدحسین محمدخانی"‌، خانواده "علامه شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه، "حاج حسن جاسم سلطان" از عراق، تجلیل شد، پرچم متبرک حرم مطهر حضرت امام حسین علیه السلام ‌به نمایندگان استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز که میزبان هجدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در سال آینده خواهد بود، ‌اهدا شد و از تمبر یاد بود "هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی" و ‌تمبر "یزد حسینیه ایران" رونمایی گردید.
گفتنی است  هفدمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از پنجم تا هشتم شهریورماه سال جاری به میزبانی استان یزد و با حضو نزدیک به ۷۰۰ نفر مهمانان داخلی و خارجی برگزار شد.