زمان : 07 Shahrivar 1398 - 08:31
شناسه : 153412
بازدید : 3518
دومین سرای نقالی ایران به جمع اقامتگاه های سنتی پیوست دومین سرای نقالی ایران به جمع اقامتگاه های سنتی پیوست رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان ابرکوه گفت: خانه مستوفی، دومین سرای نقالی ایران در ابرکوه، به جمع اقامتگاه های سنتی پیوست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ “حمید مشتاقیان” گفت: همزمان با هفته دولت خانه مستوفی که دومین مجوز سرای نقالی ایران را دارد در قالب اقامتگاه سنتی به بهره برداری رسید.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری شهرستان ابرکوه با بیان اینکه اقامتگاه سنتی مستوفی دارای ده اتاق است افزود: این اقامتگاه با هزار متر مربع عرصه و ۵۰۰ متر مربع زیربنا با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و با مشارکت بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول اظهار داشت: دومین سرای نقالی ایران واقع در در محله دروازه میدان ابرکوه، با تبدیل به اقامتگاه سنتی برای ده نفر اشتغال ایجاد کرده است.

بستر سنگی دروازه میدان و وجود عمارت‌های مجلل و باشکوه پیشینیان در همسایگی، به ویژه عمارت زیبای خانه و بادگیر آقازاده، از ویژگی‌های خاص اقلیمی و جغرافیایی خانه مستوفی است.

همزمان با هفته دولت؛ بیش از ٣٠ واحد اقامتی بومگردی و سنتی در یزد و شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، تفت، بافق و اردکان با اعتباری بالغ بر ٢۵ میلیارد تومان در با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می‌رسد.