زمان : 06 Shahrivar 1398 - 14:55
شناسه : 153405
بازدید : 4552
با حذف قبض تلفن ثابت، یزدی ها به دوستداران محیط زیست می پیوندند با حذف قبض تلفن ثابت، یزدی ها به دوستداران محیط زیست می پیوندند سرپرست مخابرات منطقه یزد در نشست خبری اصحاب رسانه از حذف قبوض تلفن ثابت خبر داد و افزود : از ابتدای مهرماه قبوض کاغذی تلفن ثابت استان حذف و کارکرد به صورت پیامکی به مشترکان اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه یزد، زارع سرپرست مخابرات منطقه یزد در این نشست که در هفته دولت برگزار شد، به بیان مختصری از گزارش عملکرد و برنامه های پیش بینی شده مخابرات استان یزد پرداخت و گفت: یکی از مهمترین برنامه های شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه یزد در سال جاری حذف قبض تلفن ثابت است.

وی افزود : این برنامه که در راستای توسعه دولت الکترونیک ، مسئولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست می باشد از مهر ماه آغاز می شود و مشتریان می توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب پایان دوره و به روز تلفن خود با شماره  تماس رایگان ۲۰۰۰  تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت نمایند.

وی همچنین کد دستوری #2020* (از طریق تلفن همراه) را برای پرداخت قبض تلفن ثابت، رفع خرابی و غیره معرفی کرد.

سرپرست مخابرات منطقه یزد در ادامه سخنانش در مورد شاخص های مخابراتی توضیحاتی را بیان کرد و گفت: در شاخص ارتباطي تلفن ثابت در حال حاضر 530 هزار و 563 شماره با ضريب نفوذ 3/45 درصد در استان مشغول بكار است.

زارع همچنین در ادامه از تعداد تلفن های مشغول بکار همراه استان سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر 1 میلیون و 477 هزار و 921 شماره با ضریب نفوذ 126 درصد در استان مشغول بکار است و این تعداد شماره تحت پوشش یک هزار و 708 تکنولوژی سامانهBTS   نسل 2 و، 3 و4 تلفن همراه قرار دارد.

این مقام مسئول با توضیحاتی در خصوص شبکه دیتای استان افزود : با احداث 218 سایت دیتا، 21 شهر و 354 روستای استان به شبکه دیتا متصل شده اند و در حال حاضر ظرفیت این شبکه 155 هزار و 453 پورت می باشد.

زارع پس از تشریح فعالیت و عملکرد مخابرات منطقه در حوزه های مختلف تعداد پروژه های مورد بهره برداری مخابرات را در هفته دولت را 96 طرح بیان کرد و افزود : این پروژه ها با سرمایه گذاری بالغ بر 119 میلیارد ریال می باشد.

در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست، سئوالات خود را در زمینه تلفن ثابت ، نحوه ارسال قبض، تلفن همراه، اینترنت روستاها و غیره مطرح کردند که زارع به آنها پاسخ گفت.