زمان : 06 Shahrivar 1398 - 00:04
شناسه : 153379
بازدید : 4767
نشست خبری آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گزارش تصویری؛ نشست خبری آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد روز سه‌شنبه به مناسبت برگزاری اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: عزاداری‌های سنتی مردم استان دارای اصالت است و همه شیعیان برای آن احترام خاصی قائل هستند، بنا بر این یکی از مهمترین وظایف هیات‌های مذهبی تلاش در جهت حفظ سبک اصیل و سنتی آیین‌های سوگواری باید باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: عزاداری و سینه‌زنی‌ اصیل یزدی‌ها به گونه‌ای است که به هیچ عنوان نمی‌توان مواردی در ارتباط با وجود انحراف در آن پیدا کرد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان یزد تاکید کرد: اخیرا برخی از نشانه‌هایی که در هیات‌های مذهبی برای عزاداری‌ استفاده می‌شود، معنا و مفهومی ندارد و اصلا مربوط به عزاداری‌های اصیل نیست واز  هیات‌های مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) انتظار می رود بنحوی فعالیت کنند که شائبه‌ای مبنی بر وجود انحراف در مراسم‌، اشعار و مداحی‌های مذهبی‌ وجود نداشته باشد.  

وی همچنین از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان خواست، با رصد چالش‌های فرهنگی جامعه، برای یافتن راهکارهای رفع آسیب‌های اجتماعی به مسئولان کمک کنند.

هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی از امروز تا هشتم شهریورماه در استان برگزار می‌شود؛ مراسم افتتاحیه آن در شهر میبد و اختتامیه  اجلاس پنجشنبه شب در  حسینیه امیرچقماق یزد با حضور مقامات کشوری، میهمانان و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.