زمان : 04 Shahrivar 1398 - 22:32
شناسه : 153308
بازدید : 4239
آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی استان یزد گزارش تصویری؛ آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی استان یزد استاندار یزد روز دوشنبه درآیین تجلیل از دستگاه‌های برتر جشنواره شهید رجایی استان یزد گفت: مهمترین انتظار از مدیران پاسخگو بودن در مقابل مردم و افکار عمومی جامعه است و آزاردهنده ترین موضوع در این حوزه، ابراز گلایه شهروندان از نوع برخورد برخی مسئولان اجرایی و پاسخگو نبودن آنان است، بدون شک مدیران هیچ شانیتی جز نوکری مردم ندارند و بایستی توجه ویژه به پاسخگویی داشته باشند و اگر ضعف‌هایی در این زمینه‌ها وجود دارد، باید برطرف شود.

محمدعلی طالبی افزود: انتظار جدی داریم تا مدیران  استان برای درک دقیق از شرایط پیش رو و اولویت‌های مورد توجه استان، با برنامه محوری حرکت کنند.

وی ادامه داد: پاسخ منفی به مطالبات مردم دادن خیلی راحت است اما هنر مدیریت در این است که با نوآوری و گشایش در فعالیت‌های ادارات و دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات بر اساس قوانین و مقررات با دغدغه مندی نسبت به محل مشکلات اقدام شود.

استاندار یزد اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری‌های انجام شده، تلاش می شود تا در سال ۹۹ میزان نرخ بیکاری را به زیر ۹ درصد برسانیم که  ایجاد زمینه ها و زیرساخت‌ها  می تواند به تحقق این هدف کمک کند و در این زمینه توجه به مناطق کمتر برخوردار و توجه به اولویت‌ها امری اساسی است.

طالبی تصریح کرد: در هیچ حوزه ای نباید انحصار و رانت وجود  داشته باشد و حرکت مدیریت استان به سمت شفافیت است، امیدواریم بتوانیم گزارش تمامی امور را به اطلاع مردم برسانیم و راه رانت را ببندیم تا کارآفرینان و فعالان اقتصادی که پیش قراولان جبهه تولید هستند با آسودگی بیشتر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی استان در ۲ شاخص اختصاصی و عمومی ارزیابی شدند و ارزیابی از دستگاه های مختلف از سال ۸۵ تاکنون انجام شده که در هفته دولت در سطح استانی و کشوری انجام می شود.

سیدمجتبی حسینی پور افزود: ارزیابی بر اساس سامانه تسما است و هیچگونه پیوست و مستندی به صورت دستی دریافت نمی شود و بر اساس سامانه، ارزیابی در ۲  بخش اختصاصی و عمومی بوده که عمومی آن در هفت محور مورد بررسی قرار گرفت و مجموع امتیازات باعث انتخاب دستگاه های برتر شد.

وی  اظهار داشت: در مجموع درصد تحقق شاخص‌ها کمتر از امتیاز ۷۶ از ۱۰۰ بوده که علت آن اعمال شاخص‌های سخت گیرانه و همچنین تغییر در شاخص هاست و در مجموع ۵۳ دستگاه در استان ارزیابی شدند.

در پایان این نشست در گروه علمی، فرهنگی و آموزشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، در گروه عمومی، اجتماعی و قضایی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، در گروه شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها از شرکت توزیع برق استان یزد، در گروه شاخص‌های عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد و شرکت آب و فاضلاب استان یزد و در گروه شاخص‌های اختصاصی نیز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد به عنوان دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی استان یزد تجلیل شدند./ منبع خبر: ایرنا یزد

 

عکس از: مجید دهقانی زاده