زمان : 27 Mordad 1398 - 08:44
شناسه : 153051
بازدید : 3334
بروز رسانی بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد استان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مطرح کرد: بروز رسانی بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد استان مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در نشست خبری با اهالی رسانه استان با بیان اینکه ۷۰۰ سازمان مردم‌نهاد در استان یزد درحال فعالیت هستند، از تکمیل و بروز رسانی بانک اطلاعاتی این تشکل های غیردولتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "فخرالسادات خامسی هامانه" مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندا‌ری در نشست خبری با اهالی رسانه استان که در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه تاکنون مجوز ۱۳۲ پروانه فعالیت و ۱۳ مورد نمایندگی سازمان مردم نهاد در استان یزد صادر شده‌ است، ‌گفت: تعداد سازمان‌های مردم نهادی که مجوز خود را از استانداری و فرمانداری‌ها دریافت کرده‌اند به ۱۹۰ مورد رسیده است.
"‌فخرالسادات خامسی هامانه" ادامه داد: ۲۶۰ سازمان مردم نهاد نیز از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند و ۵۳ تشکل دیگر نیز مجوز خود را از اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ‌گرفته اند که در مجموع مجوزهای صادر شده برای تشکل‌های مردم نهاد استان یزد به ۷۰۰ مورد می‌رسد و اغلب در حوزه‌های سیاسی، شهرسازی، معماری، ارتباطات، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه درحال حاضر ۶۶ درصد از این سمن‌ها فعال هستند، افزود: در دولت تدبیر و امید تعداد سمن‌های فعال استان در حوزه جوانان شش تا هفت برابر پیشرفت داشته‌ و میزان صدور پروانه سمن‌های این حوزه نیز افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.
وی همچنین از تکمیل و به روز رسانی بانک اطلاعاتی سازمان های مردم نهاد استان در آینده نزدیک خبر داد
خامسی هامانه با اشاره به اینکه رویکرد ما واگذاری امور به تشکل‌های مردم نهاد و به مشارکت طلبیدن آن‌هاست، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یزد تنها استانی بود که ۱۰۰ درصد برنامه‌های حوزه اجتماعی خود را به تشکل‌های مردم نهاد واگذار کرد و نتایج خوبی در بحث پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، نشاط و مشارکت اجتماعی به دست‌ آورد.
وی ادامه داد: ارزیابی نحوه‌ عملکرد سازمان‌های مردم نهاد و شبکه سازی موضوعی تشکل‌های مردم نهاد با رویکرد ارتقاء دانش تخصصی متناسب با هر شبکه در استان یزد سبب شد تا این استان جایگاه دومین استان برتر در بخش مدیریت بحران را به دست‌ آورد و در این زمینه کارگروه‌هایی تشکیل شده که در حال فعالیت است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در پایان سخنان خود شعار اصلی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در رابطه با سمن ها را تخصصی شدن سازمان‌های مردم نهاد با رویکرد مشارکت های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی اعلام نمود.