زمان : 25 Mordad 1398 - 02:52
شناسه : 152926
بازدید : 5604
قرق منصور آباد رفسنجان ،اولین قرق اختصاصی کشور قرق منصور آباد رفسنجان ،اولین قرق اختصاصی کشور

شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیستاستان کرمان در مراسم افتتاح  سرقرقبانی منصور آباد رفسنجان گفت:  قرق اختصاصی منصور آباد رفسنجان اولین قرق کشور است.

او افزود: یک گروه ۲۹۰ نفره دست بدست هم داده و حفاظت از این منطقه را بر عهده گرفته اند که امیدواریم این مناطق در استان بیشتر شود و ما شاهد افزایش وحوش در استان باشیم و امنیت را به محیط زیست  با تلاش و کوشش مردم برگردد.

فرماندار رفسنجان هم قرق منصور آباد را یکی از قرق‌های مردم نهاد و موفق دانست و گفت: با حمایت دولت و گروه‌های مردمی شاهد تحول عظیمی در منطقه هستیم و هر نقطه‌ای که بتوانیم از حیات وحش و محیط زیست با همکاری مردم حمایت و حفاظت می‌کنیم.

ابوالقاسمی مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان در مراسم افتتاح سرقرقبانی منصوراباد رفسنجان گفت: در ابتدای شروع بکار منطقه حفاظت شده قرق منصور آباد فقط چهل یا پنجاه راس قوچ و بز در منطقه وجود داشت که با تلاش ۱۱ ساله گروه دوستداران طبیعت که یک نهاد مردمی است جمعیت  این حیوانات در منطقه  به قریب هزار راس رسیده است.

او افزود: وسعت قرق ۱۲۶ هزار هکتار است که انواع حیوانات در منطقه آزادانه زیست می‌کنند و امروز ساختمان اهدایی خانواده معین برای اسقرار سرقرقبانی افتتاح شد که می‌تواند مکانی برای حفاظت از منطقه باشد.