زمان : 22 Mordad 1398 - 22:08
شناسه : 152772
بازدید : 2859
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی: دسترسي مردم به اطلاعات سازمان مدارس غيردولتي را با راه‌اندازی ۱۳ سامانه و ۲۳ زيرسامانه افزايش داده‌ایم رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی: دسترسي مردم به اطلاعات سازمان مدارس غيردولتي را با راه‌اندازی ۱۳ سامانه و ۲۳ زيرسامانه افزايش داده‌ایم

یزدفردا:رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ديدار سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با كاركنان اين سازمان با اشاره به تصويب ساختار اداري و تشكيلاتي سازمان اظهار كرد: برای دسترسی مردم به اطلاعات سازمان ١٣سامانه و ٢٣زیرسامانه راه‌اندازی کرده‌ایم و با ايجاد سامانه‌های ثبت شکایت‌های مردمی، اپلیکیشن شهریه و ساير سامانه‌ها تلاش کرده‌ایم تا ارتباط سازمان با مردم را بیشتر کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش ‌و پرورش، مجتبی زینی وند در ديدار سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با همكاران اين سازمان با تبریک دهه ولایت، اظهارکرد: سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، اولین سازمانی است که ساختار اداری و تشکیلاتی‌اش به تصویب رسیده است که دو معاونت و یک اداره کل به ساختار اضافه‌شده است و در حال پیاده‌سازی ساختار هستيم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه اضافه کرد: در این سازمان سه اداره کل؛ مدارس و مراکز غیردولتی، شوراهای آموزش ‌و پرورش و آموزش از راه دور وجود داردكه سیاست ما حركت به سمت تخصص محوری است.

زینی وند با اشاره به حضور زنان در پست‌های مدیریتی سازمان، اظهار کرد: در حال حاضر  ۱۶ نفر از بانوان شاغل در اين  سازمان، ٧ نفر آن ها  از مدیران سازمان در بخش‌های مختلف امور مالی، روابط عمومی، ارزیابی عملکرد، اداری و ساير بخش‌ها هستند لذا امیدواریم سهم زنان و جوانان از پست‌های مدیریتی سازمان بیشتر شود البته در این مسیر از تجارب پیشکسوتان استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه رویکرد کلی سازمان در شش محور مشخص‌شده است، گفت: برنامه محوري يكي از رويكردهاي اصلي است که با تشکیل کمیته برنامه‌ریزی، تکالیف قانونی سازمان احصا می‌شود بنابراين در سال گذشته کلیه فعالیت‌های سازمان مبتنی بر برنامه بوده است و در سال دوم پس از بررسی مشکلات و نقاط ضعف برنامه‌ها، فعالیت ها مجدداً با رويكرد برنامه محوری در نظر گرفته خواهد شد. در این رویکرد در نظر داريم تا ارتباط سیستماتیک در سازمان و با استان‌ها به وجود بیاید و از ظرفیت همه عوامل استفاده شود.

زینی وند تصریح کرد: رویکرد بعدی پژوهش محوری است که در کارگروهی پژوهش‌های ضروری و موردنیاز سازمان احصا و اولویت‌بندی‌ها مشخص می‌شود. سال گذشته ١۴ اولویت پژوهشي داشتیم که مرحله نظری پژوهش‌ها پایان‌یافته است و به مرحله اجرا رسیده‌اند.

وی افزود: یکی از این پژوهش‌ها اجرای رتبه‌بندی مدارس غیردولتی بود چراکه در انجام رتبه‌بندی با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و باید در ابتدا به‌صورت پایلوت این طرح را آغاز کنیم.

زینی وند به رویکرد راهنمایی و هدایت اشاره و اظهار کرد: در این رویکرد ضرورت نظارت بر مدارس مدنظر است تا فرمول‌های اثربخش به‌جای فرمول‌های ناکارآمد جایگزین شود و برای اجرایی شدن این رویکرد، دو سیاست را در نظر گرفتیم؛ سیاست راهبردی که مبتنی بر روش‌های علمی در قالب نرم‌افزار است و دیگری هم سیاست عملیاتی است که هدف آن، مدیریت و کنترل اقدامات سازمان است لذا ناظران میدانی برای این مورد در نظر گرفته‌شده است.

وی در ادامه بابیان اینکه ١٧آیین‌نامه و تکلیف قانونی داشتیم که همه آیین‌نامه‌ها به تصویب رسیده است، اضافه کرد: با ايجاد سامانه‌های ثبت شکایت‌های مردمی، اپلیکیشن شهریه و ساير سامانه‌ها تلاش کرده‌ایم تا ارتباط سازمان را با مردم بیشتر کنیم.

زینی وند یکی از شاخص‌های توسعه انسانی كشور را آموزش ‌و پرورش دانست و گفت: کیفیت کشور علاوه بر شاخص‌های سلامت و رفاه به آموزش ‌و پرورش بستگی دارد و در این میان دو مقوله آموزش‌ و پرورش و مشارکت همه اقشار جامعه بسیار مهم است و باید از ظرفیت نهادها و دستگاه‌های دیگر در مشارکت استفاده شود.

وی افزود: در مورد قانون شوراهای آموزش ‌و پرورش با ١٧دستگاه رایزنی شده است که خوشبختانه همکاری‌های زیادی داشته‌اند البته آموزش ‌و پرورش بیشتر از طريق سازمان‌های دیگر با مردم در ارتباط است.

 زینی وند با اشاره به ارتقای ۶٢ رتبه‌ای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در رتبه‌بندی دستگاه‌ها در دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: برای دسترسی مردم به اطلاعات سازمان١٣سامانه و٢٣زیرسامانه راه‌اندازی کرده‌ایم و تمام فعالیت‌های سازمان در قالب این سامانه‌ها آمده است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه آموزش از راه دور سه حوزه شامل حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری دارد، گفت: در آموزش از راه دور بسترهای الکترونیک بسیار مهم است و از مدارس خواستیم که بسترهای لازم را ایجاد کنند و تا سال١۴٠٠مدارس مجهز شده‌اند.

زینی وند تأکید کرد: تلاش می‌کنیم با آموزش از راه دور، دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تحت پوشش قرار دهيم. همچنين در روستاها به دلیل کمبود نیروی انسانی می‌توانیم از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور استفاده کنیم البته در حال حاضر نگاه‌های سخت‌گیرانه‌ای به آموزش از راه دور وجود دارد لذا برای استفاده از ظرفیت‌ها این مدارس فعالیتی صورت نگرفته است