زمان : 20 Mordad 1398 - 15:32
شناسه : 152620
بازدید : 4951
 روسیه پمپ بنزین فضایی می‌سازد /آیا این پمپ کارت سخت خوان هم دارد!!! روسیه پمپ بنزین فضایی می‌سازد /آیا این پمپ کارت سخت خوان هم دارد!!!

یزدفردا: کارشناسان فضایی روسیه در حال کار بر روی طراحی و ساخت یک "پمپ بنزین فضایی" هستند. در این طرح قرار است یک شبکه تامین کننده انرژی برای شارژ ماهواره‌ها در مدار بوجود آید. منبع انرژی از طریق تبدیل نور خورشید همچنین جمع آوری نور منعکس شده از سطح کره زمین خواهد بود.

 

به گزارش نامه نیوز، یکی از کارشناسان آکادمی فضایی نظامی "الکساندر مژایسکی" گفت: آنها همچنین قادر خواهند بود از طریق کانال‌های رادیویی از زمین با برق تغذیه شوند.

بنا به گفته این کارشناس، چنین سامانه‌ای باعث افزایش عمر ۱.۵ برابری ماهواره‌های مختلف در مدار خواهد شد و به این ترتیب برای هر وسیله تا ۳ میلیارد روبل صرفه‌جویی کرد. چنین سامانه‌هایی هنوز توسط هیچ کشوری در جهان ایجاد نشده اما این فناوری همزمان توسط ناسا و شرکت ایلان ماسک در حال تولید است.

در روسیه پروژه "پمپ بنزین فضایی" توسط جمعی از دانشمندان آکادمی فضایی نظامی مژایسکی بزرگترین دانشگاه فنی وزارت دفاع تهیه شده و از جمله مهمترین اهداف آن بنا به ادعای مسئولان طرح، اطمینان از تداوم فعالیت ماهواره‌های کوچک "کاسپاس سارست"(Cospas-Sarsat)، یک سامانه جستجو و نجات بین‌المللی و همچنین ماهواره‌های مخابراتی اینترنتی، تلویزیونی و ارتباطات رادیویی است. طبق برنامه و در چارچوب این طرح، قرار است تعدادی "پمپ بنزین فضایی" در مدار مستقر شوند.

طراحی اولیه چنین محصولی شبیه یک بشقاب پرنده "کلاسیک" است که در نیمکره‌های فوقانی و تحتانی آن سکوهای باتری خورشیدی و سامانه‌های فتوولتائیک وجود دارد.

بخش ابزار شامل یک سامانه هدایت، چند باتری و یک شارژر مبتنی بر یک ابررسانا - ابزاری که می‌تواند بلافاصله شارژ الکتریسیته را جمع کرده و آن را با همان سرعت به مصرف کننده برساند- است. در نمونه دیگر، این شارژر فقط وظیفه دریافت و انتقال پرتو لیزر را بر عهده دارند.

اطلاعات و طرح این وسیله برای بررسی، به اداره مرکزی تحقیقات علمی و فناوری‌های پیشرفته وزارت دفاع روسیه تحویل شده است. سرهنگ دیمیتری کارگو رئیس دفتر تجهیزات برقی و دستگاه‌های تولید انرژی آکادمی مژایسکی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایزوستیا گفت این ایده به ما امکان می‌دهد تا منبع تغذیه ماهواره‌های مستقر در قسمت سایه‌ای مدار، جایی که هیچ نور خورشید وجود ندارد را تامین کنیم. همچنین در مواقعی که میزان برق برای انجام کارهای مورد نظر کافی نیست را افزایش دهیم و جلوی از بین رفتن ماهواره را بگیریم.