زمان : 19 Mordad 1398 - 09:48
شناسه : 152485
بازدید : 3112
ار‌تباط مستقیم خبرنگاران با گسترش شفافیت‌، پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به‌عنوان مهم‌ترین شاخص‌های حکمرانی خوب/ ضرورت صیانت فعالان حوزه خبر از جایگاه خبرنگاران استان استاندار یزد تاکید کرد: ار‌تباط مستقیم خبرنگاران با گسترش شفافیت‌، پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به‌عنوان مهم‌ترین شاخص‌های حکمرانی خوب/ ضرورت صیانت فعالان حوزه خبر از جایگاه خبرنگاران استان استاندار یزد در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی- ایرنا به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، شفافیت، پاسخگویی و اطلاع رسانی را به عنوان مهم‌ترین شاخص‌های حکمرانی خوب به طور مستقیم با خبرنگاران مرتبط دانست و بر ضرورت صیانت فعالان حوزه خبر از جایگاه خبرنگاران استان در یک فضای همراه با مفاهمه تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ماه ۹۸ و به مناسبت روز خبرنگار، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد از ‌دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان یزد بازدید و با رئیس، دبیر‌ان خبر و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار یزد در این دیدار که "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و "علی صالحی" مدیرکل روابط عمومی استانداری، وی را همراهی می کردند با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و همه شهدای عرصه خبر در کشور و استان، ‌گفت: همیشه از خبرنگاران به عنوان چشم بیدار جامعه یاد شده که این امر به ماهیت و جایگاه خبرنگاری برمی‌گردد.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه خبرنگاران جایگاه مهمی در جامعه مدنی دارند، ‌ادامه داد: در الگوی حکمرانی خوب، جایگاه اطلاع رسانی و خبرنگاری جایگاه بسیار برجسته ای است چرا که بسیاری از شاخص های حکمرانی خوب با حوزه رسانه در ارتباط است.
‌وی با بیان اینکه گسترش شفافیت، پاسخگویی و اطلاع رسانی به طور مستقیم با خبرنگاران ارتباط دارد، صیانت از جایگاه خبرنگاران و عرصه خبرنگاری در استان را ضروری دانست و افزود: خود فعالان حوزه خبر و رسانه‌ با برنامه ریزی مناسب اجازه ندهند این عرصه مورد خدشه قرار گیرد، جایگاه خبر و خبرنگاری ضعیف شود و اعتماد مردم‌ به این قشر از جامعه تضعیف گردد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه فضای رسانه‌ای استان نیازمند تغییر است از همه اصحاب رسانه دعوت کرد فضای مفاهمه ای را برای تحقق رسالت خبرنگاری فراهم کنند که این مهم نیازمند حمایت همگان و کمک مدیران استان ‌است و می‌توانند به اتکای فعالیت‌های خود فضای بهتری در عرصه اطلاع‌رسانی استان، رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری و فضای مجازی ایجاد نمایند.
"طالبی" خبرنگاران را بازوی دولت و به نوعی نقطه اتصال دولت و مردم و جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط امروز کشور و استان یزد، رسانه ها باید ‌برای ارتقای سطح جامعه و مدیران و تحقق شاخص مسئولیت پذیری تلاش جدی داشته باشند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان‌ به ظرفیت های استان یزد در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: خبرنگاران فرهیخته ای با جایگاه علمی و حرفه‌ای در استان وجود دارند و می توانیم با توجه به این شرایط نه برای استان بلکه برای کشور نیرو پروری و خبرنگارپروری نماییم.
استاندار یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: خبرگزاری ایرنا با توجه به جایگاه ‌خود و اعتمادی که خبرنگاران و رسانه‌های یزد به این جایگاه دارند، بتواند به خوبی نقش مهم و خطیر خود را در عرصه خبر و اطلاع رسانی ایفا کند.
در ابتدای این دیدار "کاظم شاملو"‌ رئیس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان یزد و خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را برای بهبود فضای رسانه ای استان مطرح کردند.
گفتنی است ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت "‌شهید محمود صارمی" خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان در تقویم ایران ‌به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.