زمان : 17 Mordad 1398 - 16:25
شناسه : 152304
بازدید : 7388
نقشه جدید آمریکا درباره کشتیرانی در خلیج فارس نقشه جدید آمریکا درباره کشتیرانی در خلیج فارس
 
دولت آمریکا در ادامه رویکرد ایران‌هراسی با طرح ادعایی بی‌اساس ایران را به ایجاد اختلال در روند کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس متهم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، اداره دریانوردی وزارت حمل و نقل آمریکا بامداد پنج‌شنبه (امروز) در اطلاعیه‌ای جدید به کشتی‌های تجاری درباره آنچه تهدیدات ایران در تنگه هرمز و خلیج فارس خوانده است، هشدار داد و مدعی شد، از برخی کشتی‌ها هنگام عبور از این منطقه گزارشاتی مبنی بر مختل شدن سامانه‌های راداری‌شان دریافت کرده است.

اداره دریانوردی همچنین با ادعای اینکه ایران در یک سری حوادث اخیر در این منطقه دست داشته است، هشدار داد که برخی شناور‌ها نیز از سیگنال‌هایی از نهاد‌هایی ناشناخته دریافت کرده‌اند که ادعا داشتند کشتی‌های متعلق به آمریکا یا ائتلاف هستند.

علاوه‌براین، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که گزارشاتی از ایجاد اختلال در سامانه‌های راداری شناور‌های در خلیج فارس دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، آمریکا که این روز‌ها به شدت در تلاش است حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دهد با طرح چنین ادعا‌هایی سعی دارد بهانه‌ای برای طرح خود به منظور ایجاد ائتلافی بین‌المللی در تنگه هرمز برای به اصطلاح محافظت از عبور و مرور کشتی‌ها از این منطقه بیابد.

این در حالی است که تاکنون تنها انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌طور رسمی اعلام کرده‌اند که به این تلاش‌های مداخله‌جویانه آمریکا می‌پیوندند.

مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده‌اند که نیرو‌های خارجی باید منطقه را ترک کنند و تامین امنیت را به ایران و سایر کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسپارند.