زمان : 01 Mordad 1398 - 16:58
شناسه : 151375
بازدید : 3172
هلال‌احمر پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان / افتتاح باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر یزد به زودی افتتاح خواهد شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بازدید از خبرگزاری فارس یزد : هلال‌احمر پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان / افتتاح باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر یزد به زودی افتتاح خواهد شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از خبرگزاری فارس یزد بازدید و با خبرنگاران این رسانه دیدار و گفتگویی داشت.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد؛ محسن حرازی زاده یزدی در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس یزد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هلال‌احمر استان یزد ارتباط تنگاتنگی با رسانه‌های استان دارد و به‌زودی باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال‌احمر یزد راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با خبر افتتاح باشگاه خبرنگاران جمعیت هلال احمر استان یزد به زودی در استان یزد که از طریق فراخوان روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اعلام خواهد شد ، عنوان کرد : هدف از تشکیل این باشگاه تعامل دو سویه با رسانه های گروهی در سطح ملی و استانی بصورت آنلاین ، آموزش  ، سازماندهی و بهره گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای علاقه مند و داوطلب در حوزه ارتباطات ، تولید محتوای مرتبط با اهداف جمعیت هلال احمر ، کمک به ارتقا و اعتلای روابط عمومی و اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر و .... خواهد بود.

وی که  از سوی استاندار یزد به سمت مسؤول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین حسینی استان یزد منصوب‌شده است؛ گفت: در اعزام زائران به حج تمتع مباحث مرتبط به پزشکی زائران از سوی این جمعیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد ادامه داد: خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر همه سنین از کودکان تا سالمندان را شامل می‌شود و با همه اقشار جامعه از دانش‌آموز تا دانشجو و طلاب و ... سروکار داریم.

حرازی زاده یزدی، بیشترین اولویت این جمعیت را فعالیت امدادی با حفظ کرامت انسانی دانست و افزود: گرچه در زمان جنگ و یا بروز حوادث، داوطلبان هلال‌احمر فعالیت گسترده‌ای دارند ولی در زمان‌های غیر حادثه باید آماده‌سازی نیروها به‌ویژه آموزش جوانان داوطلب با اجرای مانورهای دوره‌ای، مسابقات، اعزام اردویی و ... انجام شود.

وی گفت: امداد جاده‌ای و گروه‌های امدادی و گروه واکنش سریع ظرفیت پوشش همه مناطق استان رادارند و استان‌های هم‌مرز یزد هم به‌عنوان استان معین در بحث امدادی کمک‌رسانی می‌کنند و در پی کسب مجوز برای ایجاد گروه واکنش سریع امداد هوایی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، اظهار کرد: شماره امداد مردمی جمعیت هلال‌احمر 112 است و شهروندان می‌توانند اگر درجایی نیازمند امداد فوری هستند با این شماره تماس بگیرند و در صورت ضرورت حضور گروه امدادی کمک‌رسانی خواهد شد.

حرازی زاده یزدی، از راه‌اندازی مرکز توان‌بخشی و درمانی این جمعیت در مرکز استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در صورت کسب مجوزهای لازم و تأمین اعتبار به دنبال ایجاد این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: دغدغه ما در قطب پزشکی کشور تأمین دارو برای همه بیماران است و تاکنون سعی کرده‌ایم داروهای موردنیاز بیماران را فراهم کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد از همکاری همه دستگاه‌های دولتی به‌خصوص صداوسیما، آموزش‌وپرورش، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، شهرداری و آتش‌نشانی درزمینه های مختلف آموزش شهروندان تشکر کرد.

حرازی زاده یزدی با یادآوری کمک های همه مردم ایران در سیل اخیر اظهار کرد: از همه شهروندان و نهادهایی که در خدمات رسانی به سیل زدگان ما را یاری کرده اند تقدیر و تشکر می نماییم.

وی تصریح کرد: ما امانت‌دار کمک‌های مردی هستیم و همه کمک‌ها با مدیریت متمرکز از تهران به مناطق حادثه‌دیده ارسال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی اذعان کرد: معتقدم قبل از آسیب‌های اجتماعی می‌توانیم همراه با آموزش، رفتارهای اجتماعی را به جامعه نشان دهیم تا وارد آسیب نشویم.

حرازی زاده یزدی، ادامه داد: اگر به هزار نفر از افراد جامعه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد یا آسیب اجتماعی داده شود مطمئنیم که هزار نفر از این آسیب‌ها امانند و باید از طریق آموزش گروه‌های همسان، رفتارهای اجتماعی مناسب را در جامعه اشاعه دهیم.

وی ابراز کرد: معتقدیم که هلال‌احمر پلی بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و درزمینهٔ حمایت درمانی با توجه به اعتباراتی که وجود دارد می‌توانیم مددجویان را پوشش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، یکی از راه‌های افزایش آموزش‌ها عمومی برای امداد همگانی در حوادث را بهره‌مندی از فضاهای شهری و یا اتوبوس‌های درون‌شهری دانست.