زمان : 22 Tir 1398 - 20:51
شناسه : 151252
بازدید : 8126
با بهره برداری از یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی در یزد زمینه اشتغال ۳۲ هزار نفر فراهم می شود محمد رضا علمدار یزدی: با بهره برداری از یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی در یزد زمینه اشتغال ۳۲ هزار نفر فراهم می شود رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بزرگداشت روز صنعت و معدن که با حضور دکتر زرندی معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد گفت: هم اینک یک هزار طرح نیمه تمام صنعتی با پنج هزار میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان یزد وجود دارد که با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال ۳۲ هزار نفر فراهم می شود.

محمد رضا علمدار یزدی با قدردانی از تلاش‌های صنعتگران و معدنکاران به برخی شاخص‌های این بخش اشاره کرد و گفت: تاکنون سه هزار و ۲۶۰ پروانه بهره برداری در استان صادر شده و ۱۰۰ هزار شغل در این بخش ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، اظهار داشت: ۱.۱ درصد صنعت کشور در یزد قرار دارد و این در حالیست که ۴.۴ درصد سرمایه گذاری صنعتی و تولیدات صنعتی کشور مربوط به این منطقه است.

به گفته وی در حال حاضر ۸۰۰ نوع کالا در استان تولید می‌شود که ۴۲۰ قلم آن به ۹۳ کشور صادر می‌شود.

این مسئول حوزه صنعت، یزد را قطب نساجی کشور معرفی کرد و گفت: زنجیره کامل فولاد کشور در یزد قرار دارد و این استان رتبه سوم تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه یزد استان معدنی است و اغلب خوراک صنایع فولادی کشور از این منطقه تامین می‌شود تصریح کرد: یزد، دارای دومین معدن سرب و روی منطقه خاورمیانه است.