زمان : 19 Tir 1398 - 15:21
شناسه : 151200
بازدید : 3760
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با کنترل فشار خون خود، به پویش ملی غربالگری فشارخون پیوست.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با کنترل فشار خون خود، به پویش ملی غربالگری فشارخون پیوست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با پیوستن با این پویش با بیان اینکه بیماری فشار خون بالا را بیماری خاموش می‌گویند که اثرات زیانباری بر سلامت فرد از جمله قلب، کلیه، مغز، سکته‌های قلبی و عروقی وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: در صورت شناسایی زودهنگام این بیماری ضمن پیشگیری از بروز عوارض، از مرگ‌ومیر زودرس نیز جلوگیری می‌شود.

حرازی زاده هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا عنوان کرد و یادآور شد: مردم باید به فشارخون بالا به‌عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند. 

وی با بیان اینکه همواره ثابت شده پيشگيري بهتر ازدرمان است گفت: در بحث کنترل فشار خون بالا ، اگر در بحث اطلاع رساني و فرهنگ سازي آن جديت بيشتري صورت گيرد، مطمئنا در دراز مدت شاهد کاهش بروز انواع بيماري در بين هم وطنانمان خواهيم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: به همین منظور داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در پایگاههای موقت سنجش فشار خون با عنوان پرسشگری و غربالگری در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، دانشگاه علوم پزشکی استان را همراهی میکنند.

حرازی زاده یادآور شد: این جمعیت علاوه بر مشارکت داوطلبان در اجرای این طرح آموزشهای لازم جهت پیشگیری و کنترل فشار خون بالا را در کارگاههای آموزشی تمامی شعب اجرا نموده است تا خانواده ها خود را در برابر فشار خون بالا ایمن نمایند.

شایان ذکر است طرح پويش كنترل فشار خون از 27 ارديبهشت ماه آغاز و تا 15 تير ماه ادامه دارد.