زمان : 16 Tir 1398 - 22:51
شناسه : 151155
بازدید : 4213
پايان بلاتكليفي كمربندي تفت ـ ده‌بالا / افتتاح كمربندي آيت‌الله خامنه‌اي بعد از 7 سال مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد: پايان بلاتكليفي كمربندي تفت ـ ده‌بالا / افتتاح كمربندي آيت‌الله خامنه‌اي بعد از 7 سال مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، از پايان بلاتكليفي هفت ساله پروژه كمربندي تفت ـ ده بالا، خبر داد و گفت: كمربندي آيت‌الله خامنه‌اي با حضور جمعي از مسئولان استان يزد و شهرستان تفت افتتاح شد.

.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، علي عليخاني در حاشيه مراسم افتتاح پروژه كمربندي آيت‌الله خامنه‌اي اظهار داشت: اين كمربندي از سال‌ها پيش كلنگ‌زني شده اما بلاتكليف رها شده بود.

وي با اشاره به اينكه اين پروژه يك پروژه مشاركتي است، افزود: شهرداري تفت، اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي و شركت توزيع نيروي برق در اجراي اين پروژه با يكديگر همكاري داشتند.

عليخاني يادآور شد: سهم مشاركت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد از اين پروژه، 3 ميليارد و 300 ميليون تومان بود كه به پروژه تزريق شد و با حمايت‌هاي استاندار يزد، اين كمربندي در كوتاه‌ترين زمان ممكن و ظرف مدت كمتر از يك سال به بهره برداري رسيد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان يزد، خاطرنشان كرد: اين پروژه هدايت ترافيكي خوبي در منطقه انجام مي‌دهد به نحوي كه مردم ديگر ناچار نيستند براي رسيدن به مسير ده‌بالا، وارد شهر تفت شوند و مي‌توانند از طريق كمربندي، مسير خود را طي كنند.

وي عنوان كرد: اين پروژه بسيار ايمن و داراي دو باند رفت و برگشت با نور مناسب است كه هر باند 3 كيلومتر طول دارد و ميانگين عرض محور نيز 13 متر است.

گفتني است؛‌ ده‌بالا از مناطق ييلاقي شهرستان تفت و استان يزد است و در ايام مختلف سال به ويژه تابستان و روزهاي تعطيل، حجم ترافيكي بالايي در اين محور وجود دارد و قبل از راه‌اندازي اين كمربندي، مردم براي رسيدن به جاده ده بالا ناچار بودند وارد شهر تفت شوند.