زمان : 13 Tir 1398 - 01:16
شناسه : 151115
بازدید : 14649
نشست خبری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد گزارش تصویری؛ نشست خبری رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های کلاهبرداری افراد سودجو از مردم و افراد کم اطلاع ، راه اندازی فروشگاه های متعدد مجازی است، گفت: شهروندان یزدی برای خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود از فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز اقدام کنند.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی افزود: برخی فروشگاه‌ها برای کلاهبرداری در فضای مجازی اقدام به فروش کالا و خدمات می کنند که باید نسبت به موضوع حساس بود و با شناخت کامل و بررسی دقیق اقدام به خرید کرد.
وی ادامه داد: کلاهبرداری و مزاحمت های اینترنتی ۲ جرم اصلی است که در یزد نسبت به سایر جرایم از فراوانی بیشتری در فضای مجازی اتفاق می افتد و این موضوع موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شده است.
وی اظهار کرد: برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده توسط کلاهبرداران در فضای مجازی باید پیشگیری کرد و راه اصلی آن ارتقای سواد رسانه ای آحاد مردم و جوانان به خطرهای موجود است.
به گفته ابوطالبی در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل از آن وقوع جرایم در فضای مجازی و کلاهبرداری‌های اینترنتی در یزد افزایش دارد و در این ارتباط برای پیشگیری از وقوع جرم برنامه‌های آموزشی در مدارس و مساجد برگزار می شود.
وی افزود: خانواده‌ها و مردم نباید بیش از حد به فضای مجازی اعتماد کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس فتا اعلام کند.
ابوطالبی پس از پاسخ به سئوال های خبرنگاران نسبت به فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی، اطلاع رسانی به موقع و شفاف و برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد./ منبع خبر: ایرنا یزد

عکس از: مجید دهقانی زاده