زمان : 05 Tir 1398 - 11:04
شناسه : 150998
بازدید : 6699
40 میلیارد و 71 میلیون ریال اعتبار به آبفای روستای شهر ستان مهریز اختصاص یافت مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهریز: 40 میلیارد و 71 میلیون ریال اعتبار به آبفای روستای شهر ستان مهریز اختصاص یافت هادی نصیری، مدیر شبکه آب و فاضلاب روستایی مهریزگفت : از کل اعتبارات پیش بینی شده به مبلغ 61 میلیارد و 81 میلیون ریال40 میلیارد و 71 میلیون ریال اعتبار به آبفای روستای شهر ستان مهریز درسال 97 اختصاص یافته است

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی مهریز ضمن گرامی داشت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت : از کل اعتبارات مصوب به مبلغ 61 میلیارد و 81 میلیون ریال40 میلیارد و 71 میلیون ریال اعتبار به آبفا روستایی شهرستان مهریز درسال 97 اختصاص یافته است
هادی نصیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مهریز، افزود: اعتبارات اختصاص یافته در راستای اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده ، ساخت مخازن آب ، حفر چاهای جدید ودیگر عملیات آبرسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری جهت رفع مشکل کمبود آب شرب و بهداشت در مجتمع ارنان حفر یک حلقه چاه عمیق در دستور کار قرار گرفت که تا یک ماه آینده کار تجهیز و آب رسانی به این منطقه پایان می یابد.

نصیری در خصوص مشکل افت فشار آب مشترکین مجتمع بهادران خاطر نشان کرد : از اواخر سال گذشته با همکاری بخشدار، شوراها و دهیاران این دهستان اصلاح و بازسازی 6 کیلومتر از شبکه های فرسوده داخل روستا آغاز و هم اکنون مراحل پایانی این پروژه در دست اقدام است.

وی ادامه داد: تاکنون در حدود 5کیلومتر از 10کیلومتر خط انتقال مخزن جدید انجام گردیده که با اتصال این خط به شبکه آب روستاها مشکل افت فشار نیز مرتفع خواهد شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی با ابراز خرسندی از نزولات رحمت الهی در سال جاری عنوان کرد: بارش باران و جاری شدن سیلاب تا حد زیادی مشکل کمبود آب روستاهای دهستان میانکوه را جبران نمود ولی در دهستانهای بهادران , تنگ چنار , ارنان و خورمیزات با توجه به عمیق بودن چاههای موجود تاثیری چندانی بر آبدهی چاهها نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: جاری شدن روان آبهای شدید در روستاها خسارتی بالغ بر 9میلیارد و 800میلیون ریال به چاهها و تاسیسات آب این شرکت وارد نمود . که بخشی از این خسارتها جبران شده است.

نصیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون آبرسانی سیار به میزان حدود 360 متر مکعب به روستاهای چاه مورتینی , مزارع شور، اورژانس و پاسگاه میانکوه انجام و این امر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: : با توجه به اینکه روستای گهور از توابع منشادحدود دوسال از نعمت آب شرب و بهداشت محروم بودند با حفر و تجهیز چاه از ابتدای سال جاری مشکل کمبود آب این منطقه نیز مرتفع شده است.

نصیری با اشاره به تعداد زیاد پروژه های در دست اقدام و اهمیت تامین آب شرب و بهداشت روستاییان گفت: کمبود اعتبارات مشکل اصلی آبفای روستایی مهریز است و برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان مهریزی مسولین در تخصیص بودجه به این اداره همکاری بیشتری را داشته باشند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی ادامه داد: باید اطلاع رسانی لازم خصوص صرفه جویی در مصرف آب و پرهیز از استفاده از آب شرب جهت آبیاری درختان انجام تا اینکه همه همشهریان از این نعمت ارزشمند آب شرب سالم بهره مند شوند.

گفتنی است؛ در66 روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی مهریز هم اکنون ۳۸ حلقه چاه آب شرب ۱۲ هزار و ۳۹ مشترک روستایی را تأمین می‌کند.