زمان : 05 Tir 1398 - 09:18
شناسه : 150994
بازدید : 4579
روستای مبارکه شهرستان تفت میزبان نخستین جشنواره گل انار روستای مبارکه شهرستان تفت میزبان نخستین جشنواره گل انار نخستین «جشنواره‌ی گل انار» ۱۲ تا ۱۴ تیرماه سالجاری در روستای هدف گردشگری مبارکه تفت برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ اولین جشنواره گل انار به همت اقامتگاه بومگردی ناردونه و با همکاری کمیته گردشگری کودک و نوجوان با هدف احیای یک رسم قدیمی و با رویکرد گردشگری کودک و نوجوان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و گروهی از گردشگران و میهمانان داخلی در هفته دوم تیرماه در روستای مبارکه شهرستان تفت برگزار می شود.

این جشنواره شامل غرفه های صنایع دستی و خوراکی های محلی، بازیهای بومی محلی و کارگاه های آموزشی و تفریحی کودکان خواهد بود.

در حاشیه‌ی این جشنواره نیز قرار است از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست رونمایی ‌شود و از شرکت‌کنندکان در جشنواره درخواست ‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند، آرزو را از درخت جدا کنند.

گفتنی است: برپایی مسابقه کودکان و خانواده‌ها، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه‌ی بزرگترین سازه‌ های خشتی کوچک از برنامه‌ های شاد و مفرح این جشنواره است که برای کودکان و خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

لازم به ذکر است: بازدید از آسیاب آبی قدیمی، بازدید از نمایشگاه آداب و رسوم زرتشتیان و بازدید از سرو دو قلوی روستای مبارکه از برنامه ‌های جنبی جشنواره گل انار است.