زمان : 29 Khordad 1398 - 11:47
شناسه : 150932
بازدید : 10604
خانه زیورآلات استان یزد افتتاح شد خانه زیورآلات استان یزد افتتاح شد سه شنبه 28 خردادماه 98؛ خانه زیورآلات استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ صبح دیروز در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار یزد و جمعی دیگر از مسئولین استان؛ خانه زیورآلات یزد افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه این مراسم با بیان اینکه خانه زیورآلات با عنوان زرگرخونه از امروز رسما کارخود را آغاز می کند، گفت: زرگر خونه محلی مرکزی برای رشد و آموزش هنر صنعت زرگری است و تلاش می‌کنیم در عرصه ملی و جهانی هم این هنر صنعت را معرفی کنیم.

"سید مصطفی فاطمی" در ادامه عنوان کرد: در خانه زیورآلات با راه اندازی کمیته‌ های مربوطه و استفاده از ابزارآلات بلااستفاده در اداره کل میراث فرهنگی استان کلیه برنامه‌ های مربوط به آموزش ساخت، تولید، فروش و صادرات هنر حوزه زیورآلات انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم در گام‌ های بعدی بتوانیم در زمینه مفروشات و دست بافته‌ های سنتی اقدامات مناسبی انجام دهیم.

گفتنی است: خانه زیورآلات استان یزد با عنوان "زرگر خونه" در بافت جهانی شهر یزد و در خانه تاریخی آواره واقع شده است.